OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Primärvårdsområde Öst är en basenhet med två hälsocentraler bestående av stad-land och stor-liten hälsocentral. Till basenhetens uppdrag hör även primärvårdsjouren.
Våra hälsocentraler inom basenheten är:
Ålidhems hälsocentral: Ligger på Tvistevägen nära Ålidhems centrum i Umeå. Hälsocentralen har ca 22 000 listade
invånare och ca 86 medarbetare. Primärvårdsjouren är för närvarande placerad här.
Holmsund Obbola hälsocentral: Ligger centralt i Holmsund ca 1,5 mil utanför Umeå. Hälsocentralen har ca 7 300 listade
invånare och ca 33 medarbetare.
Nu söker vi en chefsassistent till Primärvårdsområde Öst - Är det dig vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Som chefsassistent hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.
Du arbetar som chefsassistent till verksamhetschefen och fyra avdelningschefer och kommer att fungera som en stödfunktion till dessa. I arbetet ingår schemaläggning, boka och sammankalla till olika möten samt agera sekreterare och föra mötesprokoll under dessa. Vidare ingår administrativt arbete i flera olika administrativa system som exempelvis e-postadministration, personalsystemet Personnec, söka och samla in statistisk information gällande verksamheten. Efter överenskommelse kommer ovanstående uppgifter att kombineras med journalskrivning och/eller receptionsarbete vissa kvällar och helger.
Som chefsassistent kommer du att delta i vårt utvecklingsarbete. Du ska, tillsammans med cheferna, praktiskt planera vår läkarverksamhet. Du kommer löpande att hjälpa till med vikarieanskaffning vid korttidsfrånvaro.
Uppdragen kan variera från praktisk direkt hantering till mer långsiktiga uppgifter och planering. Arbetet är självständigt men kräver olika kontakter både internt och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör. För att klara detta arbete behöver du goda datakunskaper inom exempelvis excel för att kunna sammanställa och presentera information gällande verksamheten. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet av schemaläggning, att skriva protokoll och av personalsystmet Personnec. Vidare är intresse och erfarenhet av utveckling och digitalisering meriterande samt erfarenhet av vårdadministrativt arbete inom hälso- och sjukvård.
Som person är du prestigelös och för att lyckas i rollen måste du vara strukturerad, kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du är serviceinriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och hanterar uppgifter på ett positiv och engagerat sätt. Du ska ha en god förmåga att prioritera och att hantera en vardag med varierande uppdrag.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.