OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administration, organisering och planering – är det sådant som faller sig naturligt för dig? Har du en MBA-examen eller motsvarande och 2–5 års erfarenhet från en tjänst som administrativ assistent? Om du gillar att arbeta med människor, trivs med ett stort nätverk och vill ta dig an en viktig roll på ett modernt företag inom bilindustrin, ja... Då föreslår vi att du fortsätter läsa!
Om tjänsten
Perido söker en Chefsassistent till vår kund som är ett framgångsrikt och snabbväxande elbilsföretag. Här är de fast beslutna att förbättra det samhälle vi lever i genom att påskynda övergången till en helt elektrisk, klimatneutral framtid. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Göteborg.
Som Chefsassistent till CDO
Chefsassistent är en nyckelfunktion som förbättrar effektiviteten i den digitala ledningen genom att tillhandahålla affärskoordinering, administrativt stöd och ledningsstöd, grundlig affärsanalysering med mera. Du ingår i ett tvärfunktionellt och internationellt team, med engelska som ett givet språk för all kommunikation - såväl skriftlig som muntlig.
Dina arbetsuppgifter mer specifikt:
Stödja CDO och biträdande CDO med administration, planering och samordning.
Möjliggöra för CDO och ställföreträdande CDO att fatta effektiva och korrekta affärsbeslut.
Hjälpa CDO och biträdande CDO med analyser och undersökningar.
Upprätthålla dagordningar, strukturera möten och samordna s.k. Town Hall- möten, förbereda innehåll och presentationsmaterial, förbereda tekniska möten, föra anteckningar samt upprätthålla åtgärdslistor för CDO och biträdande CDO.
Hantera, prioritera och svara på e-postmeddelanden som ombud för CDO.
Leda, organisera och underlätta interna konferenser, team building utanför kontoret och andra evenemang.
Ordna alla nödvändiga researrangemang för CDO och ställföreträdare, inklusive visumkrav, riskbedömningar och fullständig reselogistik.
Utföra särskilt projektarbete och övriga uppgifter som är lämpliga och i enlighet med CDO:s och ställföreträdarens krav.
Hålla igång den interna kommunikationen digitalt för hela organisationen och engagera dig i organisationens resa.
För den här rollen...
letar vi efter någon som har stor organisatorisk och administrativ kompetens. Du trivs i rollen som den ”konstant spinnande spindeln i nätet”, som i det här fallet består av de många olika administrativa uppgifterna som binder ihop avdelningar och projekt. Du har förmåga att arbeta i många projekt samtidigt, oavsett takt, och vi är övertygade om att du har ett utpräglat sinne för service och kan kommunicera på ett skickligt och professionellt sätt. Slutligen är du flexibel i den mening att du kan förändrar ditt arbetssätt vid behov, alltid med en proaktiv attityd, för att hitta de bästa lösningarna.
Passion och känslor driver detta företag. Alla medarbetare är med och hängiven ambitionen. Låter det här som arbetsplatsen för dig? I så fall bör du inte vänta längre, välkommen med din ansökan skriven på engelska så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
En MBA-examen eller motsvarande
2-5 års relevant erfarenhet, gärna från fordons- eller teknikindustrin
Färdighet vad gäller att sätta ihop presentationsmaterial som följer en tydlig röd tråd
Stor teknisk, strategisk och finansiell förståelse
Stark planerings- och organisatorisk förmåga, med utmärkt öga för detaljer
Initiativförmåga och kan arbeta självständigt med uppfinningsrikedom
En ”go get”- attityd och ett proaktivt förhållningssätt
Goda kunskaper i MS Office 365 – särskilt Excel, Word, Outlook och PowerPoint
Utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift på engelska och svenska (formella dokument, sammanfattningar, brev, e-post och annan kommunikation)
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid, fram till 2022-07-31. Start 2022-02-28.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. För denna tjänst krävs en ansökan och ett CV skrivet på engelska. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32969 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.