OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Enheten består av
Internationella enheten ansvarar för att koordinera och driva Arbetsförmedlingens EU- och internationella arbete i nära samarbete med linjeorganisationen.
Det strategiska EU-arbetet, myndighetens nyttjande av EU-fonder liksom det internationella utvecklingssamarbetet leds och samordnas från Internationella enheten. Sammanlagt arbetar 15 personer vid Internationella enheten.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att fungera som ett nära administrativt stöd till enhetschefen och enhetens medarbetare. Arbetet består bland annat av diarieföring, inköp och beställningar samt bokning av möten och resor. Även arrangemang av internationella konferenser ingår i arbetet.
Du är ett stöd i planering, personaladministration och ekonomiadministration. I arbetsuppgifterna ingår också att ansvara för enhetens funktionsbrevlåda samt SharePoint-sidor. Du behöver ha förmågan att självständigt hantera administrationen för enheten samtidigt som du bidrar med administrativt stöd för Ledningsstaben som helhet.
Vem söker vi
Vi söker dig som är serviceinriktad och har hög social kompetens. Du är ofta samordnande och pådrivande gentemot andra, såväl inom enheten som med övriga samverkanspartner. Du har ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt samt erfarenhet av att arbeta självständigt.
Du trivs i ett arbete där det periodvis är ett högt tempo. Rollen innebär att ha framförhållning, att se till att olika uppdrag och rutiner sköts på ett korrekt sätt och att du har hög digital kompetens. Du är också bekväm i moderna digitala verktyg för workshops, kommunikation och presentationer. Ditt motto bör vara att ingenting är omöjligt.
Kvalifikationskrav
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet med administrativa uppgifter
- Erfarenhet av beställningar, faktura- och ekonomihantering samt diariehantering
- Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
- Van användare av MS office
Meriterande
- Erfarenhet som chefsassistent eller administratör inom statlig förvaltning eller komplex organisation
- Erfarenhet av att arrangera konferenser
- Erfarenhet av att arbeta med intern kommunikation
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Placeringsort: Solna
Vårt erbjudande
Tjänsten är en allmän visstidsanställning under perioden 2022-08-19 - 2023-06-18.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-07-22.
Bifoga ditt CV, personligt brev, gymnasiebetyg och arbetsgivarintyg som kan styrka att du har arbetat administrativt under minst 2 år.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.