Chefsassistent till avdelningschef

Chefsassistent till avdelningschef

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

 

Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du gör skillnad för andra? Har du erfarenhet inom chefsstöd, administration och handläggning? Gillar du varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik? Avdelningschef för avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning söker nu en chefsassistent – är det du?

I avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) ryms idag Myndighet och Uppdrag, en enhet för myndighetsutövning, samt sex utförarområden.
Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och sju enhetschefer samt stab. 
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare med funktionsnedsättning. Biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag utgör också uppdrag till samtliga biståndsbeviljade insatser inom avdelning Äldreomsorg.


Arbetsuppgifter
I befattningen ingår att ge administrativt stöd till hela avdelningen, men din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå avdelningschefen med allt från rutinartade till mer kvalificerade administrativa uppgifter och sysslor. Rollen har således en bred spännvidd där du är involverad i administrativa uppgifter kopplat till både verksamhets- och personaladministration såsom t.ex. beställningar, fakturering, webbuppdateringar, upprättande av rutiner, avtal och protokoll, remisser samt tjänsteskrivelser. Du är på så sätt “spindeln i nätet” på avdelningen och ges möjlighet att både förvalta och utveckla rutiner inom ditt område. 

För att genomföra ditt arbete måste du ha lätt för att sätta dig in i avdelningens verksamhet och förstå de olika behoven som finns i hela socialförvaltningen. Du bör vara lika intresserad av rutinartade administrativa sysslor som att finna innovativa lösningar och genomföra förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, flexibilitet och förmåga att arbeta med många bollar i luften.

Kvalifikationer
Vi söker dig med så väl gymnasieexamen från administrativ/ekonomisk inriktning som påbyggnadsutbildningar i form av masterclass för chefsassistenter och/eller kompletterande högskoleutbildning (eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig). Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande med mångårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete vid t.ex. myndighet, offentlig verksamhet eller advokatbyrå samt utbildning inom juridik. Du har en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Körkort är ett krav.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 

Som person trivs du i en flexibel roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Vår nuvarande chefsassistent ska studera för att kunna satsa på andra arbetsuppgifter. Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning och flexsystem. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention. 

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 200816. 

Kontaktperson
Avdelningschef Maria Rosenqvist
0157-43 03 39
maria.rosenqvist@flen.se

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2020
  • Ansök senast: 16 augusti 2020

Liknande jobb


Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024

Executive Assistant till Grant Thornton

Executive Assistant till Grant Thornton

6 november 2024