OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med kommersiella produkter som gör skillnad för demokratin, samhället och det fria ordet? Har du erfarenhet av att vara spindeln i nätet, den som får verksamheten att flyta och våra ledare att göra ett bra jobb? Här är din möjlighet att omvandla din kompetens till en avgörande faktor hos Skandinaviens mest inflytelserika nyhetsmedia. Du kommer vara en viktig pusselbit och verktyg åt ledningsgruppen och garantera att över 6 miljoner läsare dagligen får tillgång till högkvalitativ journalistik.
Om rollen
Just nu rekryterar vi en chefsassistent till Bonnier News kommersiella verksamhet (Commercial). Verksamheten består av två delar: Annonsverksamheten och Läsaraffären. Här samlas kompetens från den kommersiella sidan tillsammans med tech och bildar tvärfunktionella team. Totalt består avdelningen av cirka 750 medarbetare som är verksamma över hela landet.
Du kommer att spela en central roll inom organisationen genom att stödja försäljningsdirektörer och övriga medlemmar i ledningsgruppen med en mängd varierande uppgifter. Du är den som håller ihop trådarna och säkerställer en smidig verksamhet, oavsett om det är små eller stora uppgifter. Som spindeln i nätet agerar du proaktivt för att alltid vara ett steg före.
Dina ansvarsområden inkluderar:
-
Kalender- och mailhantering
-
Sammankallande och protokollförare vid möten
-
Frukost & lunchbeställningar
-
Planera och boka resor, samt sköta reseräkningar och utlägg
-
Mötesbokningar, beställningar inför möten samt iordningställande av mötesrum
-
Planering och strukturering av event och konferenser
-
Inköp och trivselfaktorer
-
Förbereda presentationer i PPT
-
Övergripande planering och löpande administration av ad hoc-uppgifter.
Vem är du?
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en opretentiös "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare och tar dig an varierande arbetsuppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Vidare är du bra på att prioritera och du levererar i tid utan att tumma på kvalitet. Du kan komma att hantera konfidentiell information vilket ställer höga krav på din integritet.
Kvalifikationer
-
Arbetat i en liknande roll sedan tidigare.
-
Kunskap och erfarenhet av att planera och strukturera upp event och konferenser.
-
Har vana att skriva protokoll.
-
Goda kunskaper i office paketet, Powerpoint, Excel.
-
Fördel om man har erfarenhet av att arbeta med Slack, Gmail och Google Meet.
-
Van att arbeta på ett proaktivt och lösningsorienterat sätt.
-
Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning.
Du kommer att tillhöra Bonnier News annonsorganisation och rapportera till Executive Assistent till CCO. Utöver att vara en oumbärlig del av ditt närmaste team har du även tillgång till våra andra chefsassistenter inom organisationen. Vi är en samling av 13 individer som verkar i roller som assistenter. Genom våra regelbundna möten och forum skapar vi en plattform där vi kan utbyta kunskap och stödja varandra i vår gemensamma strävan att leverera på högsta nivå. Tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.
Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!
Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!