Chefsassistent till Bonnier News i Stockholm

Chefsassistent till Bonnier News i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu har vi rollen för dig som söker en administrativ tjänst med varierande arbetsuppgifter i ett spännande bolag!

Drivs du av administrativa arbetsuppgifter och breda kontaktytor? Vill du arbeta för ett starkt varumärke inom tidningsbranschen? Nu söker Bonnier News en chefsassistent med fokus på administration och HR. Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som chefsassistent på Bonnier News kommer du axla en viktig roll där du kommer att få stötta i frågor som rör både ledning och HR-avdelningen. Du erbjuds en roll där du får ta stort ägarskap kring arbetsuppgifterna och ett arbetsklimat som präglas av hög professionalitet. Du kommer vara en del av ett bolag som är i ständig utveckling och en bransch som idag står inför en transformation mot en mer digital värld. För dig som är nyfiken på tidningsbranschen så är det här är en perfekt tjänst för dig!

 

 

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som chefsassistent så kommer dina arbetsuppgifter främst innefatta bolagshantering, samt lättare form av HR-administration. Du kommer att:

• Bistå i löpande ärenden kring bolagsformalia avseende bolagen inom Bonnier News
• Granska handlingar som ska skrivas på av VD/Firmatecknare
• Bevaka och kontera fakturor
• Hantera avtalsadministration
• Kalenderhantering, samt logistik inför möten
• Ansvara för lunchbeställningar inför möten
• Anordna med resebokningar

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Det här är ett konsultuppdrag med start omgående fram till februari 2022. Tjänsten är på heltid och där du främst arbetar på distans, men även på kontoret på Kungsholmen för att hantera de administrativa uppgifter som ej kan hanteras på distans. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-17, med krav på en viss flexibilitet. Koncernspråket är svenska, men engelska kan också förekomma i tjänsten. 

VEM ÄR DU?

För att passa i rollen ser vi att du:

• har arbetat i en administrativ roll sedan tidigare 
• har arbetat med ekonomi och har god förståelse för bolagsformalia
• systemvana av faktureringssystem och/eller personalhanteringssystem

 

Meriterande är om du:

• har tidigare erfarenhet från tidningsbranschen
• har arbetat i en matrisorganisation sedan tidigare

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 23 juni 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024