Chefsassistent till ett spännande internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med vår kund söker vi en chefsassistent som med driv, nyfikenhet och positivitet som kan vara ett viktigt administrativt och koordinerande stöd för vår chef. Är du redo att ta nästa steg i karriären och få chansen att utvecklas på ett unikt och spännande uppdrag? Sök tjänsten redan idag.

OM TJÄNSTEN
Vi söker en chefsassistent med hög energi och förmåga att hantera många olika bollar i luften. I denna roll kommer du att arbeta i nära samarbete med en chef som har ett stort internationellt ansvar och som sitter i två ledningsgrupper. Du kommer att vara en viktig nyckelspelare som underlättar chefens vardag genom ditt ansvar för administration och koordination. Du säkerställer att allt flyter på smidigt genom planering, samordning och effektiv kommunikation. Du agerar även bollplank och kommer med idéer som förbättrar och optimerar chefens dagar.

"Det är så kul att jobba nära henne - hon är så härlig" , så säger en av våra kontaktpersoner om hur det är att arbeta nära sin chef.

Varför arbeta hos vår kund?
- De erbjuder en unik arbetsmiljö som det enda företaget i Sverige som både är statligt och privat ägt.
- Moderna kontorslokaler i World Trade Center, med flexibilitet att ibland arbeta hemifrån.
- En internationell arbetsplats med en stark och trygg företagskultur.
- Möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med företaget – möjlighet till överrekrytering finns.
- Frihet under ansvar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Rollen är bred och har varierande uppgifter, men med administration och koordinering som genomgående tema. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att:


* Ansvara för chefens kalender och koordinera möten, både internt och externt
* Förbereda inför möten och sammanställ information
* Förbereda och boka resor samt hantera reseutlägg
* Hantera flera parallella uppgifter samtidigt


VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad gymnasieutbildning
- Har cirka 1-2 års arbetslivserfarenhet av administration och koordinering
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du
- Har utbildning eller bakgrund inom ekonomi
- Har arbetat som chefsassistent eller en liknande roll

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Du är strukturerad, proaktiv och har ett öga för detaljer
- Du är en positiv, glad och öppen person som trivs med att jobba i ett högt tempo
- Du har en stark kommunikativ förmåga och är inte rädd för att framföra dina åsikter
- Du är nyfiken, driven och vill utvecklas

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2024
  • Ansök senast: 24 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024