Chefsassistent till hälso- och sjukvårdens stab

Chefsassistent till hälso- och sjukvårdens stab

Arbetsbeskrivning

Söker du ett jobb där du får arbeta självständigt, flexibelt och gillar utmaningar - då ska du söka detta jobb.

Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Region Jämtland Härjedalen omfattar ca 3 600 medarbetare fördelade på 15 områden. Just nu är vi inne i en omorganisering av ledningsorganisationen som ska leda till en mindre och mer effektiv hälso- och sjukvårdsledning. Tre divisioner kommer att bildas, Kirurgi, Medicin och Nära Vård.

När den nya ledningsorganisationen är på plats kommer du vara direkt underställd hälso- och sjukvårdsdirektören och ditt huvuduppdrag är att stödja dennes stab och de tre divisionscheferna med administrativa arbetsuppgifter.

Vill du bli en av oss är du varmt välkommen att söka tjänsten. Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administrativ assistent som kommer vara lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig till i olika frågor.

I tjänsten ingår att stödja de som ingår i hälso- och sjukvårdsdirektörens stab och divisionscheferna på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet.

Arbetsuppgifterna är inom områdena ekonomi- och personaladministration, schemahantering, fakturahantering, skriva protokoll vid tex facklig samverkan och ledningsgrupp, boka & planera möten och sköta kalendrar mm. I jobbet ingår att medverka vid möten- digitala såväl som fysiska. Du kommer att ha många kontakter internt inom regionen och dess stödfunktioner. Även externa kontakter kan förekomma.


KVALIFIKATIONER
Arbetet förutsätter att du som person är serviceinriktad, har en hög grad av tillgänglighet och flexibilitet. Det är ett självständigt arbete där du behöver ha förmåga att ta egna initiativ och vara lösningsorienterad. Du är positiv och engagerad och har lätt att samarbeta med andra. Du är kommunikativ och tillmötesgående, ser möjligheter och är noggrann. Du har god förmåga att bevaka och följa upp genomförda åtgärder. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Gällande de formella kraven så har du en eftergymnasial utbildning, alternativt annan administrativ utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personaladministrativa systemet Heroma. Du har god kunskap och erfarenhet av att jobba i Office-paketet.

Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet kan vara en merit.


ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


14 november 2024

Junior administratör sökes till Swedbank!

Junior administratör sökes till Swedbank!

13 november 2024