Chefsassistent till ledningsstaben

Chefsassistent till ledningsstaben

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Ledningsstaben ansvarar ur ett nationellt och internationellt perspektiv för den verksamhet som är av myndighetsövergripande karaktär och är nära kopplad till myndighetsledningen.

Ledningsstaben ska bland annat säkerställa den löpande styrningens effekter på en strategisk och myndighetsövergripande nivå. Ledningsstaben utför sitt uppdrag genom att ta en drivande, stödjande och samordnande roll i de processer och uppgifter som staben ansvarar för. Enheten för styrning och uppföljning ansvarar för att aktivt ge stöd till verksamheten när det gäller styrning och uppföljning inom ramen för myndighetens årshjul. En av våra chefsassistenter går i pension och vi söker nu en skicklig ersättare.

Arbetsuppgifter
Som chefsassistent arbetar du övergripande med administrativa uppgifter inom enheten. Arbetet består till stor del av att stötta din enhetschef och Ledningsstabens övriga chefer med bland annat hantering av dagordning och kallelser för ledningsgrupp och föredragningar för generaldirektören. Du ansvarar även för ledningsstabens funktionsbrevlåda samt övriga administrativa uppgifter såsom leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring, bokningar av möten, resor och lokaler.

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet med administrativa uppgifter
- Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor samt den statliga värdegrunden och dess innebörd.

Vem är du
Vi söker dig som har hög integritet och god samarbetsförmåga med både interna och externa kontakter. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbete samtidigt som du kan anpassa dig till snabba förändringar och tvära kast. Ibland är arbetsbelastningen som sådan att det krävs att du kan prioritera arbetsuppgifter och vara flexibel i ditt förhållningssätt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-10-22 märkt med Af-2020/0054 1467. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi ser gärna att du som har blivit uppsagd p.g.a. arbetsbrist och är berättigad till företrädesrätt till återanställning hos arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


1 november 2024

31 oktober 2024