OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som chefsassistent och är intresserad av en ny utmaning i karriären? Vår kund PEAB söker nu en chefsassistent till sin organisation i Göteborg!
Om bolaget
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 16 000 anställda och en omsättning på 55 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Peab är den nordiska samhällsbyggaren med lokal närvaro. Med fokus på egna resurser och lokala samarbetspartners utvecklar, anlägger och bygger dom vardagen där livet levs. Jordnära, Utvecklande, Personliga och Pålitliga - dessa är Peabs grundmurade kärnvärden som hela deras varumärke bygger på. Peabs kärnvärden beskriver hur dom är som personer, vad dom står för, hur dom jobbar, vad dom kan åstadkomma och hur dom vill bli uppfattade som. I alla delar av deras verksamhet arbetar dom aktivt med sina kärnvärden.
Om tjänsten
Som Chefsassistent supporterar du ett flertal chefer med diverse administrativa och koordinerande uppgifter. Du kommer bland annat att arbeta mycket med mail- och kalenderhantering, resebokningar och koordinering kring detta. Du kommer också att arbeta med förberedelser inför ledningsmöten med presentationsmaterial och agenda samt protokollföring etc. Du kommer också att koordinera såväl interna som externa resor, event och besök samt vara behjälplig i annat administrativt arbete. Som chefsassistent kommer du att få varierade arbetsdagar med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att ha många internationella kontaktytor och kan även komma att få ansvara för egna projekt på avdelningen.
I din roll som Chefsassistent på PEAB kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Förbereda möten, agenda och protokoll
• Förbereda presentationsmaterial i Powerpoint & Excel
• Mail- och kalenderhantering
• Reseräkningar
• Planera och koordinera diverse event, besök och konferenser
• Övrigt administrativt arbete
Om dig
Vi söker dig som tidigare arbetat som Chefsassistent i många år. Du trivs i en supporterande och koordinerande roll där du får möjligheten att underlätta dagen för andra. Som person är du positiv, service-minded, flexibel, effektiv och kommunikativ med hög integritet. Du behöver också vara strukturerad, organiserad och professionell, samt ha en god planeringsförmåga och ett proaktivt arbetssätt. Erfarenhet av arbete inom ett större bolag med många kontaktytor är meriterande. Du behöver också ha god datorvana samt lätt för att sätta dig in i nya system.
Kort information om tjänsten
Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag 08.00 till 17.00. Kontoret är beläget i Göteborg, Nellickevägen 22. De första 6 månaderna är du anställd som konsult på Adecco, sedan är förhoppningen att tjänsten kommer övergå till en anställning hos Peab.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jonatan Göransson via Jonatan.Goransson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Chefsassistent | Executive Assistant | Manager Assistant |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147