OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Läs gärna mer om oss på www.arbetsformedlingen.se
Personalavdelningen ansvarar för att försörja organisationen med kompetenta chefer och medarbetare, stödja dem i sina respektive uppdrag och utveckla organisationens förmåga att genomföra myndighetens uppdrag och nå verksamhetens mål. Avdelningen ansvarar för att utforma myndighetens övergripande personalstrategi och arbetsgivarpolitik.
Vi söker nu en chefsassistent till personalchefen med placering på Arbetsförmedlingens huvudkontor, Hälsingegatan 38, i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Som chefsassistent är du ett personligt och nära stöd till personalchefen. Du ansvarar för all administration. Det kan röra exempelvis leveranskontroll av fakturor, inköp, diarieföring, postöppning, e-post, telefonhantering, interna och externa kontakter, bokningar av resor och lokaler. Du medverkar i förberedelser och efterarbete i samband med möten och konferenser. Du kommer även att driva egna mindre projekt på uppdrag av personalchefen.
Du tar ett självständigt ansvar för de administrativa rutiner, skriver kallelser, protokoll, beslutslistor, sammanfattningar och andra dokument. Du bereder och förbereder ärenden på uppdrag av personalchefen och ger ett administrativt stöd i planering och verksamhetsuppföljning.
Kvalifikationer
• utbildning med ekonomisk/administrativ inriktning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
• erfarenhet av och kunskap för att arbeta självständigt med administrativa uppgifter och mindre projekt
• god kunskap om regler för diarieföring och dokumenthantering i offentliga myndigheter
• kunskaper i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll
• god datorvana och kunskaper främst inom MS Office-paketet
• god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga
• god läsförståelse i engelska
Meriterande är:
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom arbetsförmedlingen
• erfarenhet av arbete inom större organisationer eller statlig verksamhet
• erfarenhet av protokollskrivning
Du är noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Serviceinriktad, har hög integritet och är en god kommunikatör. Du är en ansvarstagande person samt har mycket god förmåga att arbeta självständigt och med god framförhållning. Du kommer att arbeta med flera olika arbetsuppgifter samtidigt, vilket ställer stora krav på god organisations- och prioriteringsförmåga. Relationen till personalchefen bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är heltid. Tillträde snarast. Placeringsort är Stockholm. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2015/349222 senast torsdagen den 30 juli 2015 . Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Intervjuer sker vecka 33.
Kontaktpersoner
Kurt-Ove Åhs personalchef 010 488 65 60
Andrea Deniz Saco 010 486 21 98
Peter Eriksson ST 010 486 84 41
Gunnar Carlson SEKO 010 486 19 09
Inga Bård HR partner 010 486 10 45
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740