Chefsassistent till Riksgälden

Chefsassistent till Riksgälden

Arbetsbeskrivning

Hallå där! Är du en stjärna på administration och redo för en ny utmaning? Hos oss på Riksgälden, med huvudkontor mitt i hjärtat av Stockholm, har vi en viktig roll att fylla – vi ser till att statens finanser hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Vi fungerar som statens internbank och förvaltar statsskulden. Vi arbetar med externa aktörer och spelar en central roll på den svenska finansmarknaden. Hos oss uppmuntras egna initiativ och idéer, och vi strävar alltid efter att vara en förebild både i Sverige och internationellt.

Vi erbjuder dig

Som vår nya chefsassistent kommer du, tillsammans med en kollega, att ha en central roll i att stötta våra chefer på ledningsnivå. Ditt arbete kommer att innebära allt från mötesplanering och mötesbokningar till fakturahantering och resebeställningar. Låter det som något för dig? Här är några av de viktigaste arbetsuppgifterna:


• Ansvara för dokumenthantering och utskick för möten i Resolutionsdelegationen och Vetenskapliga rådet
• Hantera mötesbokningar och konferensförberedelser
• Reseplanering och bokningar
• Samordning och deltagande i projekt inom administration
• Kvalificerad administration inklusive fakturahantering och diarieföring
• Delta i utvecklingen av nya administrativa rutiner för att förbättra effektiviteten
• Tjänsten innefattar även att arbeta i myndighetens registratur 10 % av tiden.

Rollen kännetecknas av många olika kontakter och många olika parallella arbetsuppgifter, där det är viktigt att vara drivande. Det innebär både stort eget ansvar samt att kunna anpassa sig efter det stöd som cheferna behöver. Som chefsassistent förväntas man vara självgående och agera proaktivt. Både interna och externa kontakter behöver hanteras. Tjänsten kännetecknas av att vara noggrann och systematisk, både i rollen ut mot cheferna som i registraturen och övriga administrativa arbetsuppgifter.

Din profil

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har:


• Minst 5 års erfarenhet som assistent, med fokus på att stötta chefer på ledningsnivå
• Erfarenhet av mötesplanering och kvalificerad administration
• Vana vid att hantera resebeställningar och fakturor
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet

Meriterande om du har erfarenhet av att utveckla nya administrativa rutiner, projektkoordinering och arbete med diarieföring i ärendehanteringssystem. Även utbildning som är relevant för rollen, exempelvis inom administration eller ekonomi, är meriterande. 

Vem du är

I den här rollen är det viktigt att vara strukturerad när du organiserar och samordnar arbetet för att skapa ett väl fungerande ledningsstöd parallellt på flera avdelningar. Med ett serviceinriktat arbetssätt skapar och upprätthåller du goda relationer med kontakter både internt och externt. Du arbetar noggrant och självständigt och agerar när så behövs för att stödja våra chefer och verksamheten. När det behövs har du förmåga att snabbt anpassa dig efter nya förutsättningar. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrig information

Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Skicka ansökan senast den 22 september 2024.
Ange referens 2024/694 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida.

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst och tillämpar sex månaders provanställning.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, jessica.palm@riksgalden.se eller 08- 613 45 82 alternativt HR partner Martin Hammarström, 08- 613 47 75. Lokala fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Lena Niklasson, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45

Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor upp till 35 semesterdagar per år, möjlighet att  löneväxla till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym på arbetsplatsen. Alla medarbetare har tillgång till en egen arbetsplats på kontoret det finns även möjlighet att arbeta på distans viss del av tiden. 

Finansiellt innehav
Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd.

Säkerhetsklassad tjänst
Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa roller är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Norström, Upplåningschef
0705485299
Jörgen Eklund, Kommunikationschef
08 613 45 95
Eva Cassel, Avdelningschef
08-613 47 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksgälden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2024
  • Ansök senast: 22 september 2024

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 13
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 13
Stockholm, 10374

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024