OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg, och bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.
Ersta sjukhus bedriver högkvalitativ och specialiserad sjukvård med såväl bredd som spetskompetens på Södermalm i centrala Stockholm. Förutom specialistsjukvård bedriver vi patientnära forskning och utgår alltid från den enskilda människan i vård, beslut och behandling. Detta kombineras med en solid värdegrund och ett bemötande som resulterar i höga resultat i patientnöjdhet och förtroende. Vi gör skillnad.
Sjukhuset är nu inne i en expansiv förändringsresa där vi tar ett kliv in i framtiden, inte minst genom att vi bygger ett nytt sjukhus med patienten i fokus. Våra ambitioner är höga och vi ska hålla högsta klass på vår vård och forskning, och arbetar för att förverkliga visioner och idéer om framtidens sjukvård.
Vi söker nu en chefsassistent (att likställa med VD-assistent) till sjukhuschefen. Du kommer även att vara en viktig bidragare till sjukhusets administrativa utveckling och är ledningens förlängda arm. Dina arbetsuppgifter kommer att variera, men huvudsakligen kommer du genom administration och koordinering ge support och service till sjukhuschefen.
Bostad kan vid behov erbjudas för en period om drygt två år på Södermalm i Stockholm.
ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ansvara för
• koordinera och planera ledningsmöten, samverkansmöten och andra sammankomster inom sjukhuset.
• framställa underlag till dessa möten exempelvis kallelser, presentationsmaterial och föra protokoll
• sammanställa och analysera material till rapporter
• koordinera och delta i olika typer av projekt.
• dokumenthantering
• att underhålla, utveckla och driva sjukhusets interna nyhetsbrev och websidor
• att fungera som övergripande stöd för sjukhuschefen med att sköta administration såsom kalenderhantering, publicering av riktlinjer, konferensbokningar & resebokningar, hantera fakturor och beställningar mm.
Du kommer även att på sjukhuschefens uppdrag göra research och sammanställa material samt bistå i sjukhusledningen. Du kommer tillsammans med övriga administrativa medarbetare inom sjukhuset att delta i arbetet med att vidareutveckla arbetssätt och administrativa rutiner för att tillsammans ge ett professionellt stöd till sjukhusets chefer.
Arbetet förutsätter hög grad av tillgänglighet och även att i förekommande fall arbeta i ett högt tempo. Det är ett självständigt arbete med helhetsansvar som innebär att ta initiativ och att hitta lösningar.
KVALIFIKATIONER
Som person är du proaktiv, håller deadlines med hög servicekänsla, är lyhörd, och ansvarstagande. Du har hög integritet, uttrycker dig mycket väl i tal och skrift och känner dig bekväm med många kontaktytor och parallella arbetsuppgifter. Du är noggrann, strukturerad och är en god organisatör med hög social kompetens. Du ser Ersta diakonis värdeord professionalism, tillit och hopp som en del av dina egna värderingar. Du har en professionell framtoning, ett positivt förhållningsätt och tycker om att ge service. Det är även viktigt att du uppskattar att bygga relationer både internt och externt och har en mycket god samarbetsförmåga.
Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av liknande roll som vd- eller chefsassistent
• Mycket goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Mycket goda kunskaper i MS Office framförallt Word, Excel, PowerPoint och Outlook
• Mycket goda kunskaper i Teams och Sharepoint
• Erfarenhet i att ha arbetat i administrativa system för exempelvis fakturor, dokumenthantering, beställningar mm.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Vårdenhetschef Hospicekliniken Sara Eklöf
Vårdenhetschef Postop/IVA & Kirurgisk vårdavd Nina Karlsson