Chefsassistent till Staben på Avdelningen Arbetsgivare och Leverantörer

Chefsassistent till Staben på Avdelningen Arbetsgivare och Leverantörer

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Staben på avdelningen Arbetsgivare och leverantörer, ansvarar för att hålla samman avdelningens verksamhets- och budgetplanering, mål- & resultatuppföljning samt intern styrning och kontroll.

Den har även ansvar att säkra effektiva beredningsrutiner och att samordna, fånga och fördela ärenden som hanteras inom avdelningen. I stabens uppdrag ligger även att samordna och, i vissa fall även att driva, flera nationella utvecklingsuppdrag som pågår på myndigheten.

Staben ansvarar även för det nära och det administrativa stödet till den biträdande verksamhetsområdeschefen, men ger även stöd till avdelningen övriga chefer. Avdelningsstaben har ett mycket nära samarbete med andra delar inom myndigheten.

Ditt uppdrag

Som chefsassistent kommer du vara det nära stödet till biträdande verksamhetsområdeschefen och stabschefen. Det innebär att du behöver ha koll på kalendrar och mejlkorgar, ansvara för bokning av möten och resor samt förberedande och efterarbete i samband med möten och konferenser. Andra uppgifter är leveranskontroll av fakturor, dokumenthantering och diarieföring.

Du kommer att driva och hålla samman mindre uppdrag och du förväntas komma med egna idéer och vara proaktiv. Det innebär att du behöver ha en organisatorisk förmåga och gilla ordning och reda, men också en god service- och samarbetsförmåga att både själv och tillsammans med andra kunna driva och utveckla idéer och nya arbetssätt. Du ska vara bekväm i en digital miljö och förstå hur vi kan dra nytta av digitaliseringens möjligheter. Du har hög integritet och är en god kommunikatör.

Du behöver ha förmågan att kunna behålla lugnet när många saker behöver din uppmärksamhet och har god vana att göra prioriteringar. Att kunna bygga nätverk med relevanta kontakter är ett krav, då vi strävare efter en kultur där organisationsstrukturen inte ska vara gränssättande. 

Kvalifikationer

- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst 1 år aktuell erfarenhet av en administrativt koordinerande roll och/eller chefsstöd i en större offentlig förvaltning.
- Erfarenhet av att utveckla och digitalisera arbetssätt och metoder
- Mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga

Det är meriterande

- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering i statlig förvaltning

Relationen till de chefer du ska stödja bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap: 

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Övrigt:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar i en liknande roll på myndigheten. Placeringsort är Solna.

Välkommen med din ansökan senast 3 juni. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan.

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på godkänd gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Urvalstest förekommer och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Läs mer om https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess

Kontaktuppgifter

Lina Karlsson, Stabschef, 010-488 85 53

Linda Lagerstrand, Rekryteringspartner, linda.lagerstrand@arbetsformedlingen.se

Seppo Rytkönen, Saco- S, 010-486 91 32

Per Samuelsson, ST, 010-486 92 34

Ulf Törnkvist, Seko, 010-487 04 46

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024