OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en chefsassistent som söker spännande ny tjänst inom bankvärlden?Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu söker vi omgående en erfaren chefsassistent till en av Sveriges största banker i Stockholms City!Dina arbetsuppgifter Du kommer att assistera din chef som du kommer att arbeta mycket tätt med.Rollen innebär ett mycket varierande arbete och du kommer att ha den övergripande kontrollen över din chefs kalender och att hans arbetssituation är fungerbar.Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: - Kalenderarbete - Mailhantering - Deltaga vid möten och föra anteckningar - Resebokning - PowerPoint- presentationer - Viss fakturering Vem söker vi?Vi söker dig med erfarenhet av rollen som chefsassistent och trivs i den.Då det ingår en del utländska kontakter i tjänsten är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.Vidare är du en van användare av Outlook men även PowerPoint.Har du erfarenhet av arbete på bank samt fakturering ses det som en fördel. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.Som person har du god förmåga att arbeta proaktivt och tänker steget före för att förhindra eventuella problem.Du är framåt, självgående och kan stå på dig i de situationer där det krävs samtidigt som du har glimten i ögat.Viktigt är att du har en god kommunikativ förmåga och vågar fråga om det krävs.För att lyckas i bra i rollen är det av stor betydelse att du är anpassningsbar, positiv och har integritet. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Tjänsten är på heltid och är ett föräldravikariat.Uppdraget startar vecka 24 med en veckas upplärning sedan börjar du arbeta självständigt i mitten av augusti. Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.