Chefsassistent till stort energibolag!

Chefsassistent till stort energibolag!

Arbetsbeskrivning

Är du självgående, flexibel, kvalitetsmedveten och har erfarenhet av administration eller chefsstöd? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill ta dig an tjänsten som Chefsassistent!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning som är ett stort energibolag söker vi nu dig som vill jobba som Chefsassistent till försäljningsavdelningen. Vår kund är stockholmarnas energibolag. Dygnet runt, året om, tryggar de den växande
Stockholmsregionens tillgång till värme, kyla, el samt hantering av avfallstjänster. Idag är fler än 800 000
stockholmare och drygt 400 sjukhus, datahallar och andra verksamheter anslutna till fjärrvärmenätet, kopplat till
våra värme- och kraftvärmeanläggningar från Högdalen i söder till Brista i norr. Med gemensam kraft driver vi
Stockholm framåt med potential att bli världens första klimatpositiva huvudstad.

I rollen krävs att du tar ett övergripande ansvar för cheferna i ledningsgruppens administration. Rollen förutsätter flexibilitet och ständig utveckling. Rollen innebär krav på helhetssyn, integritet och förståelse för vad ledningens arbete innebär.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work som förväntas pågå långsiktigt.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samordna ledningsarbete administrativt
* Planera, koordinera och kommunicera kring chefernas olika åtaganden (kalender, möten och resor, i viss mån även telefon och mail)
* Hantera (kontera och granska) fakturor, resor och reseräkningar åt chefen
* Ansvara för att årsmötesplan tas fram samt agenda och protokollförning
* Förbereda och medverka vid gruppmöten och konferenser
* Ansvara för det praktiska genomförandet av och delta vid arbetsplatsträffar
* Vara det naturliga kontaktfiltret för cheferna
* Vara naturligt stöd för hantering av administrativa system såsom DM, Proves, IFS, SmartID, SD Worx, mallar mm
* Vara delaktig i att underhålla och utveckla samarbetet med partners inom andra enheter
* Delta i utvecklingen av interna verktyg, processer och system som t.ex. delta i och leda projekt och piloter
* Vara behjälplig vid on-och off boarding


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial eller annan utbildning för rollen relevant alternativt tidigare erfarenhet.
- Har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter
- Har erfarenhet av ansvar för strategiska och operativa frågor, övergripande planering och uppföljning
- Har god systemvana
- Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
- Har god digital förmåga.

Meriterande krav
- Har erfarenhet av att driva, hålla ihop och samordna små och större projekt
- Har erfarenhet av arbete med fastighetsteknik och/eller energibranschen
- Har erfarenhet av sälj och/eller kundbemötande

Som person är du:
- Serviceinriktad
- Flexibel
- Kvalitetsmedveten
- Självgående
- Samarbetsinriktad
- Har hög integritet

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2024
  • Ansök senast: 19 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024