Chefsassistent till välkänt företag i Göteborg

Chefsassistent till välkänt företag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som chefsassistent, koordinator eller i liknande roll inom service och administration? Då kan det vara dig vi söker!

Om företaget
Detta är ett konsultuppdrag där du till en början blir anställd hos Skill med goda möjligheter till en anställning hos kundföretaget. Du kommer få mer information om företaget i fråga om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som chefsassistenten ger du administrativt och professionellt stöd till företagets ledningsgrupp. Du kommer att arbeta i nära samarbete med kollegor från olika delar av företaget. Tjänsten består till stor del av administrativa arbetsuppgifter där du kommer arbeta med affärssystemet IFS och Excel.

Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av:

• Hantering av kalender- och informationsflöde för chef
• Inköp
• Administrativa uppgifter som hantering av brevlådor, telefon, arkivering, kopiering och utskrifter
• Protokoll över mötesanteckningar, beslut och åtgärder inklusive uppföljning
• Detaljerad planering och bokning av resor
• Arrangera konferenser och administrera olika forum (skicka inbjudningar, förbereda dagordningen, ta protokoll)
• Administration av fakturor och resekostnader
• Förbereda, samordna och hantera företagsbesök


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har några års erfarenhet av administrativt arbete och viss erfarenhet av enklare inköpsprocesser. Du har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du trivs i en roll som innebär många olika kontakter. Vi söker dig som alltid vill erbjuda den bästa servicen till dina kollegor och övriga kontakter. Grundläggande kunskaper i Excel är en förutsättning för att lyckas i tjänsten.

Tjänsten kräver goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Är du intresserad av tjänsten? Ansök redan idag! Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Christian Andersson-Gran via christian.andersson-gran@skill.se eller Isabella Andersen via isabella.andersen@skill.se.

Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024