Chefsassistent/administratör enheten ersättningar Förmedlingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

I Arbetsförmedlingens uppdrag ingår att säkerställa att arbetslöshetsförsäkringen fungerar som en omställningsförsäkring och att regelverket tillämpas enhetligt och rättssäkert. Detsamma gäller för regelverk och sanktioner inom aktivitetsstödet. I uppdraget ingår även att medverka till att ersättning inte betalas ut felaktigt. Ansvaret för dessa frågor ligger på Enheten Ersättningar.

Enheten Ersättningar ingår i Förmedlingsavdelningen som ansvarar för att utveckla den nationella förmedlingsverksamheten. Avdelningen svarar för att servicen till arbetssökande och arbetsgivare utformas så att den möjliggör att verksamheten håller en hög kvalitet, god rättssäkerhet och en hög effektivitet. Däri ingår att avdelningen ska följa upp verksamheten samt använda resultaten av uppföljningar till förbättrings- och utvecklingsarbete.
Enheten Ersättningar ansvarar bland annat för:


• att skapa förutsättningar för att regelverket inom arbetslöshetsförsäkringen och aktivitetsstödet tillämpas i det löpande förmedlingsarbetet
• tolkning och tillämpning av det regelverk som styr Arbetsförmedlingens uppdrag i arbetslöshetsförsäkringen samt regelverket för aktivitetsstödet
• att delta med sakkunskap vid verksamhetsutveckling, remissvar, verksamhetsuppföljning och återrapporteringar
• intygshantering avseende inresande arbetssökande med arbetslöshetsersättning från annat EU/EES-land
• samverkan med Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF), Arbetslöshetskassornas samorganisation (SO) och Försäkringskassan (FK).

Enheten Ersättningar söker nu en chefsassistent/administratör. Du kommer att bli en av 24 medarbetare som arbetar på nationell nivå med Arbetsförmedlingens uppdrag inom arbetslöshetsförsäkringen och aktivitetsstödet.

Arbetsuppgifter
Som chefsassistent/administratör arbetar du som ett nära stöd till cheferna på Enheten Ersättningar. Du medverkar i arbetet med att bygga upp och sköta enhetens administrativa rutiner. Du ansvarar för leveranskontroll av fakturor, inköp, sortering av post, diarieföring, bokning av lokaler och resor, bevakning och hantering av funktionsbrevlådor, personaladministration samt övriga förekommande administrativa uppgifter. Du medverkar i förberedelser och efterarbete i samband med möten och konferenser t.ex. genom att skapa presentationer i Powerpoint och skriva minnesanteckningar. Du kommer även att ha ett visst ansvar för frågor som rör säkerhet, hälsa och miljö. Du kommer även att arbeta med handläggning av ärenden som rör arbetslöshetsförmåner inom EU/EES och Schweiz. Det innebär att du kommer att utgöra ett stöd i såväl praktiska som tillämpningsfrågor via telefon och e-post till lokala arbetsförmedlingskontor, arbetssökande och externa parter samt hantera korrespondens internt, inom Sverige och till utländska institutioner

Kvalifikationer 


• Gymnasieutbildning med ekonomisk/administrativ inriktning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig,
• kunskaper inom arkiv- och diarieföringsfrågor samt ekonomiadministration
• kunskaper inom och praktisk erfarenhet av förvaltningsrätt är meriterande,
• erfarenhet av att arbeta självständigt med administrativa uppgifter,
• god datorvana och kunskaper främst inom MS Office-paketet,
• god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga
• god kunskap i engelska

Meriterande är:


• erfarenhet av protokollskrivning
• erfarenhet av miljö- och/eller hälsoarbete.
• erfarenhet av ärendehandläggning av arbetslöshetsförmåner inom EU/EES och Schweiz

Som person är du noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du är serviceinriktad, noggrann, ansvarsfull och har förmåga att arbeta självständigt. Du har hög integritet och är en god kommunikatör. Relationen till cheferna bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om du inte redan är anställd i myndigheten.Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm.

Ansökan
välkommen med din ansökan märkt diarienummer AF 2016/00089067 senast 2 juni. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett besonligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner
Åse-Marie Linderö, Enhetschef tel 010-486 62 66 ,Björn Johansson, Sektionschef tel 010-487 54 71,Victoria Kornedal, SACO tel 010-488 80 92,
Stefan Högman, ST tel 010-486 43 51,HR partner Lena Bröderman 010-487 41 03

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024