OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet.
Internationella staben
Internationella staben ansvarar för att koordinera och driva Arbetsförmedlingens EU- och övriga internationella arbete i nära samarbete med linjeorganisationen. Det strategiska EU-arbetet, myndighetens nyttjande av EU-fonder liksom Eures-verksamheten och det internationella utvecklingssamarbetet leds och samordnas från Internationella staben. Sammanlagt arbetar ca 25 personer vid Internationella staben.
Arbetsuppgifter
Som chefsassistent/administratör kommer du arbeta som ett stöd till cheferna och kollegorna på staben. Arbetet innebär bland annat ansvar för granskning av fakturor och reseräkningar, resebokningar, protokollskrivning, hantering av funktionsbrevlådan, men även bokningar av möten och konferenser, beställningar, arrangemang och besök. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring och att ansvara för och ständigt förbättra ”ordning och reda” - både digitalt och analogt. Arbetet innebär många kontakter med andra delar av Arbetsförmedlingen och våra externa samarbetspartner.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning med ekonomisk/administrativ inriktning och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har minst 2-års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter. Tjänsten kräver god datorvana och kunskaper främst inom MS Office-paketet. Du ska också ha en god förmåga att uttrycka sig i tal och i skrift, både på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Arbetet förutsätter att du är självständig och duktig på att prioritera, men också omprioritera vid behov.
Meriterande
Meriterande är om du har erfarenhet och kunskap om regler för diarieföring och dokumenthantering i offentliga myndigheter. Erfarenhet av arbete som chefsassistent/administratör inom Arbetsförmedlingen ses som värdefullt.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du är serviceinriktad, har hög integritet och är en god kommunikatör. Relationen till cheferna bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad till 2018-05-30. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 18 april med diarienummer: Af-2017/0018 6398. Bifoga ditt CV och personligt brev på engelska.
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740