OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tema Barn- och Kvinnosjukvård med 3200 medarbetare är verksamma inom sex patientområden och två intertematiska funktionsområden. Vård bedrivs på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och i Huddinge samt på Danderyds sjukhus. Temat är organiserat i 25 patientflöden och cirka 160 patientgrupper inom barn- och kvinnosjukvård.
Till oss kommer de allra svårast sjuka barnen från hela landet. Vi vårdar barn med kroniska sjukdomar och akuta tillstånd samt tar hand om för tidigt födda barn. Temats kvinnosjukvård innefattar områden som graviditet och förlossning, gynekologi och reproduktionsmedicin. Temat har cirka 310 000 patientbesök per år, varav 105 000 akuta besök. Varje år cirka 8 500 förlossningar. Barn- och Kvinnosjukvård har en omfattande klinisk forskning, utveckling och undervisning med brett internationellt samarbete.
Vi erbjuder
Vill du komma till en arbetsplats där det händer mycket och där du får chansen att utvecklas i din yrkesroll?
Då kan Barnakuten vara något för dig!
Funktionsenhet Akutsjukvård Barn Huddinge består av barnakutmottagning, två vårdavdelningar och hemsjukvård och är en dynamisk arbetsplats med stor möjlighet till kompetensutveckling och teamsammarbete
Vi har flextid, erbjuder friskvård och du har tillgång till Karolinskas fina personalgym!
Om tjänsten
Du kommer att vara 50% chefsassistent och 50% medicinsk sekreterare, arbetet kommer innebära att du är heromarapportör för läkare, Lokal It-kontakt, skriva anteckningar med mera. Din roll som chefsassistent är en viktig roll och du kommer vara spindeln i nätet.
Du kommer att ha mycket samarbete med läkargruppen gällande jourfrågor, ta emot sjukluckor och lösa dessa tillsammans med läkarchef. Du kommer även att ha ett nära samarbete med chefsassistent inom ST.
Heroma är systemet där man bland annat registrerar jour och sjukluckor. Du kommer att vara en del av teamet som består av läkare, sjuksköterskor och undersköterskor, samt medicinska sekreterare, vilket innebär att man utgör ett patientnära administrativt stöd i syfte att optimera vården för våra patienter och gynna våra patientflöden.
Som medicinsk sekreterare är dina arbetsuppgifter bland annat, journalskrivning, DRG/KVÅ, Ulp-fakturering, posthantering med mera.
Vi söker
Dig som…
-Alltid strävar mot noggrannhet och kvalitet i ditt arbete.
- Anser att service är en viktig del i din vardag och som uppskattar att samarbeta över gränserna.
- Har ett stort intresse för teamarbete, ständigt strävar mot ett lösningsfokuserad tänk.
- Trivs i en verksamhet där utveckling och förändring är en naturlig del i arbetslivet och att du delar Karolinskas värderingar: Ansvar, Medmänsklighet och Helhetssyn.
Stämmer dessa punkter in på dig? Sök gärna idag då vi intervjuar löpande, stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Utbildning som medicinsk sekreterare är ett krav. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av yrket. Du ska även vara flytande i svenska språket både skriftligen och i tal. God kunskap i engelska i tal och skrift är även det ett krav.
Det är mycket meriterande om du har omfattande kunskap i Heromasystem och om du är kunnig inom DRG.
Välkommen med din ansökan!