Chefsassistent/Vårdadministratör vid Laboratoriemedicin, Vårdhygien

Chefsassistent/Vårdadministratör vid Laboratoriemedicin, Vårdhygien

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Vårdhygien Västerbotten ligger inom Laboratoriemedicin som är en länsorganisation med verksamhet i Lycksele, Skellefteå och Umeå och har cirka 550 anställda. Laboratoriemedicins verksamhet innefattar utöver vårdhygien också klinisk mikrobiologi, klinisk genetik, klinisk immunologi och transfusionsmedicin, klinisk kemi, klinisk patologi, biobank och vävnadsinrättning. Verksamheten är ackrediterad.

På Vårdhygien Västerbotten arbetar ca 16 personer inom yrkesgrupperna hygiensjuksköterskor, hygienläkare, hygienassistenter, statistiker samt en medicinteknisk ingenjör. Personalen finns på länets tre sjukhus. Vårdhygien Västerbotten leder patientsäkerhetsarbetet i Region Västerbotten inom området Vårdhygien. Vi bistår verksamheterna och regionledningen med expertkunskaper för att de ska kunna arbeta effektivt för att förebygga vårdrelaterade infektioner (VRI) och smittspridning.

Vårdhygien har avtal med kommunerna i Västerbotten som innebär att stödja deras arbete med att förebygga VRI och smittspridning hos vårdtagare, brukare och vårdpersonal. Vårdhygien har ett nära samarbete med smittskyddsenheten och infektionskliniken bl.a. genom handläggning av bakteriella tarmsmittor och multiresistenta bakterier och samverkar även mycket med personal vid det mikrobiologiska laboratoriet. Tandvården ingår i Vårdhygiens ansvarsområde.


ARBETSUPPGIFTER
Som chefsassistent och vårdadministratör hos oss möjliggör du insatser som påverkar många.

Du jobbar i team med hygiensjuksköterskor, hygienläkare, hygienassistenter och medicinteknisk förvaltare. I arbetet är du med och skapar förutsättningar för samarbeten, ny kunskap och kommunikation med andra verksamheter inom vård och omsorg.

Arbetet innehåller många olika arbetsuppgifter och du har själv möjlighet att påverka och utveckla innehållet i ditt uppdrag. Du arbetar självständigt med ett stort eget ansvar.
Du arbetar nära och ger administrativt stöd till chefen för Vårdhygien Västerbotten.
Det innebär bland annat att du administrerar dokument i kvalitetsledningssystem, tar mötesanteckningar, sköter faktura-, paket, förråds- och posthantering. Du är lokal avvikelsehandläggare. Andra definierade arbetsuppgifter är telefonservice, datainmatning och bearbetning av information från mätningar av ex vårdrelaterade infektioner och pågående utvecklingsprojekt, sammanställning av provsvar med vårdhygienisk anknytning, provbeställningar i RoS och att delta i smittutredningar. Du har också ansvar för Vårdhygiens hemsida. När enheten arrangerar eller deltar i utbildningar sköter du organisationen av dessa ex hantera utbildningsmaterial, lokalbokning, boka resor.

Du arbetar tillsammans med kunniga kollegor i ett gott samarbetsklimat. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en modern och utvecklingsintensiv verksamhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller har för uppgiften annan motsvarande utbildning.

Du ska ha en god förmåga att arbeta självständigt och kunna anpassa dig till olika arbetsgrupper och ett varierande arbetstempo samt ha förmåga att kunna se helheten och prioritera i stressiga situationer. Vi vill att du är kvalitetsmedveten, noggrann, flexibel och serviceinriktad. Du har förmåga att bemöta människor professionellt och empatisk och är öppen för utveckling och förändring. Du har goda kunskaper i det svenska språket.

Erfarenheter av administrativt arbete, arbete med dataanalys och rapporter är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024