OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Avdelning ger administrativt stöd till kommunalråd, kommundirektör, kommunfullmäktige och kommunstyrelsen och dess utskott och beredningar.
Inom avdelningen finns även kommunens dataskyddsombud, jurist, kommunarkiv, och försäkringsverksamhet. Under avdelningen ligger även den gemensamma förvaltningen för överförmyndarna i åtta kommuner samt konsument Uddevalla.
Arbetsuppgifter
Chefssekreterare för kommundirektör/förvaltningschef. Sekreterare i utskott och beredningar m.m.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har av digital kompetens vad gäller administrativa system. Har du erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan formulera dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Som person har du integritet, är lojal, tar initiativ, sätter igång aktivitet och uppnår resultat. Du är strukturerad och har mycket god administrativ förmåga. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga och pressade situationer, och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Att leverera god service ser du som en självklarhet!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078