OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift och vill bidra till en ökad operativ förmåga i polisens uppdrag?
Polisens IT-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 34 500 medarbetare.
Vi söker dig som vill arbeta som chefssekreterare på IT-avdelningens kansli.
För att trivas hos oss har du ett starkt personligt driv, god social och kommunikativ förmåga samt känner ägarskap för dina och avdelningens leveranser.
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige – en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Beskrivning av arbetsplatsen
Du kommer att ingå i en grupp som stöttar IT-avdelningens chefer och tillhandhåller ett administrativt stöd i linje med verksamhetens behov.
Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån en dag i veckan.
Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att ansvara för att leverera kvalitativt administrativt stöd till avdelningschef och ledningsgrupp. Du kommer att ha en central och strategiskt viktig roll och ha stor inblick i vad som händer i organisationen. Avdelningens storlek innebär att rollen motsvarar en GD/VD-assistent.
Arbetsuppgifterna kan bland annat vara:
• Planering, hantering, fördelning och uppföljning av avdelningens inkomna ärenden
• Sammanställning av dokumentation och underlag till beredningar och beslut
• Samordning och protokollföring inför och vid ledningsmöten
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller arbetslivserfarenhet som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som kvalificerad handläggare/sekreterare åt högre chef och ledningsgrupp
• Mycket god kommunikation i svenska, såväl tal som skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet från offentlig förvaltning
Personliga egenskaper
• Du har mycket god organisationsförmåga, är van att arbeta strukturerat och kan hantera många detaljer utan att tappa helheten
• Du har förståelse för hur ärenden bereds och att det finns regler som styr verksamheten
• I aktuell roll är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra inom IT-avdelningen, andra avdelningar inom myndigheten och med externa parter
• Du är lyhörd, når fram med ditt budskap, arbetar proaktivt och återkopplar
• Du har förmåga att snabbt sätta dig in i olika sammanhang och vid behov ändra fokus
• Du tycker om att självständigt driva ditt arbete framåt och kommunicerar prestigelöst med dina intressenter
• Du är pålitlig, lojal, har hög integritet och är van att hantera information med stort omdöme
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör
I denna rekrytering görs löpande urval.
#LI-Hybrid
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 24 maj 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37