Chefssekreterare

Arbetsbeskrivning

till Landstingsdirektören Landstinget Sörmland

Tillträde till tjänsten sker under hösten 2014, eller efter överenskommelse.

Landstinget Sörmland är en organisation med ca 7 mdkr i omslutning och 7 000 anställda. Verksamheten bedrivs av landstingets nämnder och bolag, med huvudsaklig inriktning mot hälso- och sjukvård, habilitering, kollektivtrafikfrågor, regional utveckling samt kulturverksamhet. Landstingsdirektören arbetar som högste tjänsteman och ansvarar inför landstingsstyrelsen. I landstingsdirektörens uppdrag ingår också frågor om länets utveckling på lokal, regional och nationell nivå.

Dina arbetsuppgifter:
I första hand ansvarar du för administrativt stöd och service till landstingsdirektören. Förutom sedvanliga chefsekretaruppgifter, ingår bl.a. följande arbetsuppgifter:
Ansvara för kallelser och protokoll vid ledningsmöten, samverkansmöten och andra sammankomster
Bokningar, mötesarrangemang och i viss mån diarieföring
Vara behjälplig vid bevakning och uppföljning av fattade beslut
Övriga administrativa uppdrag ingår, bl.a. samordning för olika IT-system och webb-publicering

Kvalifikationer och egenskaper:
Vi söker dig som trivs med att vara den som får saker att fungera i praktiken. Du har förmågan att förutse vad som behöver göras, hitta förslag till lösningar och säkerställa att det som beslutats genomförs och kommuniceras. Du är en van och erfaren administratör som är pålitlig, har hög kapacitet och integritet, ett gott omdöme och trivs i en samordnande roll som innebär kontakt med olika personer och funktioner såväl internt som externt. Du driver, genomför och prioriterar ditt arbete på ett strukturerat och noggrant sätt utifrån verksamhetens behov, men är också prestigelös och flexibel och har förmågan att prioritera om dina uppgifter om så behövs. Du deltar i olika grupperingar som har direkt anknytning till landstingdirektören där din uppgift bl.a. är att föra protokoll och anteckningar vilket kräver god stilistisk förmåga. Förutom i svenska språket har du goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Du har en sekreterarutbildning/administrativ utbildning. Datorvana och goda kunskaper i Office-paketet en förutsättning. Körkort erfordras.

Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker under hösten 2014. Placeringsort: Nyköping.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Landstingsdirektör Jan Grönlund tfn 0155-24 57 51
Fackliga företrädare: Vision Hannah Älgekrans tfn 016 -10 34 16
SACO Liselott Söderlund tfn 0155–24 56 18

Välkommen med din ansökan samt meritförteckning senast 2014-04-24.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100 %, Tillträde Enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 26 mars 2014

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024