Chefssekreterare - administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Dreamwork

Kort om tjänsten
Är du en erfaren chefssekreterare - administrativ assistent, då kanske vi har en intressant tjänst för dig? Vi söker för fast anställning hos Haldex Brake Products en Chefssekreterare - Adminstrativ assistent. Vi söker dig som har erfarenhet som sekreterare från en internationell miljö.

Om företaget
Haldex Brake Products AB i Landskrona, som ingår i Haldexkoncernen, är ett företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska komponenter och system för tunga fordon. Våra kunder är marknadsledande fordonstillverkare över hela världen. 95 % av försäljningen sker utomlands. Haldex produkter tillverkas i Sverige, Ungern, Tyskland, Brasilien, Mexico, Kina, Indien samt i USA.

Mer om tjänsten
I rollen kommer Du att bli en nyckelperson vad gäller att ta ansvar för våra administrativa processer och ha personalansvaret för Switchboard och sekretariat - tre medarbetare. Det innebär att Du har huvudansvaret för bemanning och schemaläggning och kan ibland vara den som själv rycker in när det behövs. Du kommer att sitta med i olika forum som sekreterare för att föra protokoll, ta fram underlag och skicka kallelser till möten. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för vårt dokumenthanteringssystem där Du även registrerar handlingar och avtal samt utbildar nya användare. Vidare kommer Du att vara delaktig i resebokningar, mötesbokningar och ansvara för konferensservice vid interna och externa möten.

Din profil
Vi söker Dig som är som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll i en internationell miljö. Har du haft personalansvar är det meriterande.
Som person är Du noggrann, trivs med ordning och reda samt har förmågan att arbeta med många parallella arbetsuppgifter utan att tappa helhetsbilden. Du stimuleras i en organisation som rör sig i ett högt tempo och i en hög förändringstakt. Då tjänsten kommer att kräva både kvalificerat arbete samt en del enklare uppgifter är det viktigt att Du som person är prestigelös. Vi kommer att värdesätta att Du har en hög servicekänsla, social förmåga, integritet, högt driv samt har en positiv attityd. Du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska där Du obehindrat kan uttrycka Dig både muntligt och skriftligt. Tyska är meriterande.
Du har mycket goda kunskaper i MS Office, och vana vid dokumenthanteringssystem.




Du kommer att få möjlighet till stort ansvar och personlig utveckling i en arbetsmiljö som präglas av ständiga förbättringar i en organisation som uppmuntrar initiativtagande.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV på Dreamworks hemsida www.dreamwork.se Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och därav vill vi be dig att söka snarast möjligt, givetvis har vi förståelse för att du kan ha en uppsägningstid. Vi kommer att jobba löpande med urvalet och intervjuer. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mahlin Glyré på Dreamwork 042-17 66 11, alt. maila mahlin.glyre@dreamwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024