Chefssekreterare / handläggare

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Södertörns högskola är ett ungt, dynamiskt lärosäte med unik profil och hög akademisk kvalitet. Vi har en mycket hög andel disputerade lärare och en stark koppling mellan grundutbildning och forskning. Högskolan har idag ca 12 000 studenter, och 750 anställda.

Vi bedriver utbildning och forskning inom humaniora, samhällsvetenskap, naturvetenskap och teknik, samt har en lärarutbildning med interkulturell profil.

Södertörns högskola eftersträvar att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning, etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Institutionen för ekonomi och företagande (IEF) är en av högskolans största institutioner med cirka en fjärdedel av alla studenter. Verksamheten är präglad av en dynamisk utbildnings- och forskningskultur. Samverkan med flera universitet och forskningscentra över hela världen ger verksamheten en internationell profil. Vid IEF bedrivs utbildning på grundnivå och avancerad nivå samt forskarutbildning i samverkan med andra lärosäten.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med administrativt stöd åt IEF:s ledning och styrelse. Dina arbetsuppgifter är att vara sekreterare, bla. i institutionsstyrelsen och vid prefektsammanträden samt handläggare i olika ärenden och beredningsorgan. Du kommer också att delta i att arrangera och genomföra konferenser, såväl nationella som internationella, samt student- och alumnaktiviteter som tex. diplomering.

Du kommer att ha ett nära samarbete med avdelningen för personal- och kompetensförsörjning när det gäller personal- och arbetsmiljöfrågor, tex. vid rekrytering och förlängningar av anställningar samt sjuk- och rehabiliteringsärenden. Du kommer att ansvara för att introduktion av nyanställda genomförs och för att sammanställa kompetensutvecklings-behov hos personalen vid institutionen. Du sköter även remisshantering samt förbereder och planerar utvecklingssamtal för IEF:s medarbetare.

I anställningen ingår även traditionella sekreteraruppgifter som att besvara och prioritera inkommande samtal, e-mail och post samt att upprätta rutiner för spridning av intern och extern information.

Utbildning/Erfarenhet
För anställningen krävs högskoleutbildning eller motsvarande, goda språkkunskaper i svenska och engelska samt god stilistisk förmåga. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från högskola/universitet eller liknande verksamhet. Kunskap om lagar och författningar som styr högskolans verksamhet är meriterande. Mycket goda datakunskaper är en självklarhet. Du måste ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad och kunna arbeta självständigt med stor noggrannhet och integritet. Ditt sätt att arbeta bidrar till att skapa arbetsglädje, både internt och externt.

Sammanfattning

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024