OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klinisk Patologi är en länsövergripande, ackrediterad enhet inom Diagnostikcentrum i Östergötland. Förutom den morfologiska diagnostiken ansvarar vi även för punktionsmottagning samt obduktion- och bårhusverksamhet. Vi arbetar i subspecialiserade team och använder oss av såväl väletablerade som nyare diagnostiska metoder som till exempel molekylärpatologi. Digital diagnostik är infört och är tillgängligt för användning i den dagliga verksamheten. Hos oss arbetar cirka 100 personer vilka utgörs av läkarsekreterare, vårdadministratörer, biomedicinska analytiker, läkare, cytodiagnostiker, undersköterskor, biologer, obduktionstekniker med flera. Vi söker nu en läkarsekreterare eller vårdadministratör som ersätter en pensionsavgång.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget som chefssekreterare är du verksamhetschefens administrativa stöd, vilket innebär schemaläggning av läkargruppen, projektsamordning och administrativa arbetsuppgifter av olika slag. Du kommer även arbeta med att ta fram kallelser och skriva protokoll vid till exempelvis lednings- och samverkansgrupp, hantera fakturor och uppföljningar av olika slag. Administration i samband med klinikdagar, konferenser och resebokningar ingår även i uppdraget. Beroende på utbildning och erfarenhet kan även diktatskrivning ingå.
Utbildning och erfarenhet
Du har lägst gymnasieutbildning samt någon adekvat påbyggnadsutbildning inom administration. Erfarenhet av administrativt arbete är ett krav. Vårdadministratör- eller läkarsekreterarutbildning, tidigare erfarenhet av att arbeta med statistik och ekonomi är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Här söker vi dig som har en god samarbetsförmåga, är noggrann och serviceinriktad. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är ansvarsfull i ditt arbete.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Martin Hallbeck, 010-103 15 06.
Enhetschef Hanna Kälvegren, 010-103 16 04.
Facklig kontaktperson för Vision är Camilla Berlin, 010-103 86 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 19 juni 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering behöver hjälp med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48