OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öron-, näs- och halskliniken (ÖNH) vid Universitetssjukhuset i Linköping (US) och Vrinnevisjukhuset (ViN) i Norrköping svarar för all sjukvård inom specialiteten.
Då vi är en universitets- och länssjukhusklinik har vi tre huvuduppdrag; att bedriva högspecialiserad vård, att undervisa samt att bedriva forskning och utveckling. Kliniken behandlar patienter från samtliga länsdelar samt utför högspecialiserad vård för patienter från Östergötlands, Kalmar och Jönköpings län. Vår verksamhet består av öppenvårdsmottagning, sekretariat, hörselvårdsmottagning, tolkcentral, logopedi samt dygns- och vårdavdelning. Kliniken omfattar cirka 250 anställda.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en chefs-/kliniksekreterare som huvudsakligen kommer vara ett nära administrativt stöd till verksamhetens ledning. I rollen kommer du samarbeta bland annat med verksamhetskoordinator, schemaläggare och verksamhetsutvecklare. Du kommer få möjlighet att arbeta med varierade arbetsuppgifter allt från behörigheter till lokaler, IT- stöd till praktiskt planering vid interna och externa utbildningar, sammanställning av kvalitetsuppföljningar, ta fram enklare statistiska underlag och HR-administration. En viktig del i tjänsten är att du samordnar introduktioner får våra nya medarbetare och studenter och är därmed klinikens ansikte utåt. Din närmsta chef och vid behov stöd i prioritering av arbetsuppgifter är verksamhetschef.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning men gärna vidareutbildning med inriktning på administration, IT eller liknande. Du ska tidigare arbetslivserfarenhet från administrativt arbete inom hälso- och sjukvården. Vidare har du god erfarenhet av att arbeta med administration där ordning och struktur tillsammans med en hög servicenivå är ett krav. Tjänsten kräver goda IT-kunskaper och vi ser det som en merit om du tidigare har arbetat i systemen Cosmic, Heroma och Agresso. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper
Arbetsdagarna som chefssekreterare kommer variera i arbetsintensiteten, vilket ställer krav på att du har förmåga att vara flexibel och kan planera, organisera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer ha nära samarbete med kontakter både inom kliniken och utanför, varför förmågan att relatera sig till andra på ett lyhört och smidigt sätt är viktigt. Som person ser vi att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare i ditt arbete är du självgående, vilket innebär att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att själv strukturera angreppssätt och driver dina processer vidare.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.