OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen har idag sju enheter och ansvararar bland annat för att ge kunskapsstöd till socialtjänsten, ta fram stöd för implementering, digitalisering och en utvecklad e-hälsa inom kommuner och regioner. Avdelningen bedriver också forskning kring effekter av insatser inom socialtjänsten och ansvarar för Socialstyrelsens kunskapscentra för ensamkommande barn. Vi söker en chefssekreterare med ansvar för det administrativa stödet till avdelningschefen och med visst generellt stöd till avdelningen. Som chefssekreterare är du del av en stab om fyra personer som bland annat ansvarar för planering, uppföljning och utveckling av avdelningen i nära samverkan med avdelningschefen och enhetschefer. I arbetsuppgifterna som chefssekreterare ingår bland annat att planera för avdelningsmöten, föra protokoll, boka möten, konferenser och fördela olika ärenden ut på avdelningen.
Vi söker dig som vill
• vara en del av en stab och ledningsgrupp som stödjer och utvecklar verksamheten
• arbeta i nära samarbete med avdelningschef och ledningsgruppen för avdelningen
• utföra administrativa arbetsuppgifter kring möten inklusive ansvara för avdelningschefens kalender, planering och bokningar
• medverka i planering av genomförande av möten och hantera kontakter internt och externt
• ta fram underlag för beslut, kontera fakturor, samordna lokalfördelning
• administrera remisser och fördela ärenden inom avdelningen
• övrig administration såsom stöd för konferensbokningar och resor.
Vi söker dig som har
• gymnasieexamen
• tidigare erfarenhet som sekreterare/administratör på myndighet
• goda kunskaper i MS Office-programmen.
För att lyckas i uppdraget är du lösningsorienterad, flexibel, strukturerad och noggrann. Du är van att ta ansvar och kan arbeta självständigt och effektivt. Tjänsten ställer höga krav på servicemedvetenhet och god kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är dessutom meriterande om du har
• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• erfarenhet av arbete i stabsfunktion tillsammans med andra kollegor.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidaretjänst som omfattar heltid. Vi tillämpar provanställning under 6 månader. Titeln är chefssekreterare med placeringen är på avdelningen för kunskapsstyrning för socialtjänsten i Stockholm.
Välkommen med din ansökan senast den 1 september 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-26809/2020.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Jenny Rehnman. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055