OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvården har cirka 6500 medarbetare inom 26 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.
Familjeläkarjouren i Gävle samt mobila teamet är en enhet som organisatoriskt tillhör verksamhetsområde primärvård Gävle.
Familjeläkarjouren tar emot patienter som söker akut primärvård på kvällar och helger. Vi arbetar i team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.
Mobila sjukvårdteamet gör helhetsbedömningar av patientens situation och tillstånd i dennes bostad, genom teambedömningar med läkare och sjuksköterska utförs en gemensam bedömning och samordning av resurser för att patienten ska få rätt insatser i rätt tid. För patienten och dennes anhöriga innebär detta att patienten kan få den vård och behandling som kan utföras i hemmet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som chefssekreterare innebär att du stödjer vårdenhetschefen med administrativt och koordinerande arbete inom områden så som personal, ekonomi, statistik och dokumentation. Arbetet förutsätter att du som person är serviceinriktad, har en hög grad av tillgänglighet och i förekommande fall förmår arbeta i ett högt tempo. Det är ett självständigt arbete som innebär att ta egna initiativ och vara lösningsorienterad.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen som chefssekreterare är att:
• granska och kontera fakturor
• svara och ta reda på frågor angående lön, flex och ledigheter
• skriva protokoll på möten du deltar i
• vara ett stöd till vårdenhetschefen i olika administrativa program
• bistå vid rekrytering och introduktion av medarbetare
• vara behjälplig med upprättande av rutiner och förbättringsarbeten
• genomföra schemaläggning för personalen samt bemanningsplanering.
KVALIFIKATIONER
Arbetsuppgifterna är mångfacetterade och tjänsten ställer krav på:
• eftergymnasial utbildning
• god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet, meriterande om du har erfarenhet av dataprogram som Elvis, Melior, PMO, TimeCare, Agresso samt Personec
• att du är en person med god förmåga att prioritera, arbeta självständigt och flexibelt
• att du har god samarbetsförmåga
• att du är lyhörd och prestigelös
• att du är proaktiv i förhållande till chefens uppdrag, samt att du är noggrann.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Körkort erfordras.
Hör gärna av dig till oss så får vi möjlighet att närmare beskriva uppdraget. Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.