Chefssekreterare till hälso- och sjukvårdsledningens administrativa enhet

Chefssekreterare till hälso- och sjukvårdsledningens administrativa enhet

Arbetsbeskrivning

Hälso- och sjukvårdensledningen, Region Sörmland

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Om oss
Hälso- och sjukvården är Region Sörmlands största verksamhetsområde med ca 6 900 medarbetare. Verksamheten bedrivs på tre sjukhus och 19 vårdcentraler som drivs av Region Sörmland. Verksamheten är organiserad i fem divisioner; primärvård, psykiatri och funktionshinder, medicinsk service, medicin och kirurgi. Hälso- och sjukvårdsdirektören leder verksamheten och divisionerna leds av divisionschefer.
Du kommer att vara en av 4 chefssekreterare som är organiserade i en administrativ enhet där arbetet leds av en administrativ enhetschef. Din stationeringsort är i Nyköping, men resor främst inom länet förekommer.

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete innebär administrativt stöd med mycket samordning och kontakt med verksamheterna inom hälso- och sjukvården i Region Sörmland. I uppdraget ingår också att vara sekreterare till en eller flera divisionschefer. I detta arbete sköter du bl.a mötesplanering med kallelser, minnesanteckningar, korrespondens och andra sedvanliga sekreteraruppgifter.

Din kompetens
Vi söker dig som tidigare arbetet i en roll som chefssekreterare eller liknande och gärna inom en offentlig verksamhet. Du är bra på att ta initiativ och organisera, har förmåga att förutse vad som behöver göras och hittar lösningar. Du är pålitlig, har hög kapacitet och integritet, ett gott omdöme och trivs i en samordnande roll. Du samarbetar med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Struktur och ett professionellt bemötande är en självklarhet.

Vi tror att du förutom tidigare erfarenhet i en roll som chefssekreterare har:

• tre-årig gymnasieutbildning
• handläggarkompetens, gedigen erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete
• vana och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• goda datorkunskaper, främst i Officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska
• kunskap och erfarenhet av hantering av allmänna handlingar och diarieföring
• kunskap i enklare ekonomiadministration såsom fakturakontroll
• erfarenhet av personaladministrativa system, exempelvis Heroma
• B körkort.


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Carina Lindberg Thulin, 0155-24 57 66.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på hälso- och sjukvårdsledningens administrativa enhet!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-05-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024