Chefssekreterare till kunskapstyrning för hälso- och sjukvården

Arbetsbeskrivning

Ser du dig som en god och erfaren administratör, som vill utvecklas i din yrkesroll? Om du gillar att både planera och organisera samtidigt som du är skicklig på att sammanställa texter och göra presentationer, så är det dig vi letar efter. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb på en arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten.

 

Om tjänsten
Chefssekreteraren är i första hand ett stöd till avdelningschefen, även om stöd till avdelningen i övrigt också ingår. Personen vi söker kommer arbeta med omväxlande administrativa uppgifter som är både mindre och mer omfattande och som ofta har ett snabbt inflöde.

Tjänsten är placerad på avdelningen kunskapsstyrning för hälso- och sjukvården Avdelningen består av sex olika enheter som tar fram kunskapsstöd och riktlinjer för hälso och sjukvården, högspecialiserad vård och nationellt donationscentrum.

Centralt i rollen är att skapa struktur och ordning. I det ingår bland annat att planera och strukturera avdelningschefens kalender, att hantera mejl och att planera avdelningens gemensamma möten. Bland uppgifterna ingår också att boka lokaler, resor och konferenser samt att skriva mötesprotokoll.

Utöver de administrativa sysslorna förväntas du också kunna sammanställa texter och sätta ihop egna presentationer med bilder i Powerpoint. Du behöver kunna sätta dig in i sakfrågor på ett övergripande sätt och ha en god kommunikativ förmåga.

Det finns möjligheter att växa i rollen, så att du kan komma med egna förslag om hur arbetet kan utvecklas. Du kommer att behöva ta många kontakter både internt och externt, så det är viktigt att vara trygg i att företräda både avdelningschefen och myndigheten.

 

 

Om dig
Du behöver du ha ett professionellt förhållningssätt och vara trygg i dig själv. Vidare är det viktigt med god social förmåga och att du trivs med att ta ansvar, tar egna initiativ och vågar fatta egna beslut.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Vi söker dig som har


• eftergymnasial samhällsvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som myndigheten anser vara relevant
• aktuell och flerårig erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
• mycket goda kunskaper i MS Office och arbete i administrativa stödsystem
• god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• goda kunskaper i svenska och engelska.

 

Meriterande


• erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete med direkt administrativt chefsstöd.

 

Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm. Din tjänstetitel blir chefssekreterare och din placering är på avdelningen för kunskapsstyrning av hälso- och sjukvården, enheten för avdelningschefens stöd.

För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta. 

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Thomas Lindén på thomas.linden@socialstyrelsen.se Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Rebecka Modahed på rebecka.modahed@socialstyrelsen.se. Facklig företrädare för SACO, Carl-Erik Flodmark, nås på telefonnummer 075-247 30 00. Representanter för ST/OFR nås på ST@socialstyrelsen.se

Har du skyddade personuppgifter? Kontakta angiven personalspecialist ovan.

Välkommen med din ansökan senast den 31 oktober 2024.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 13 november 2024

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024