Chefssekreterare till Laboratoriemedicin Bas, Lund

Chefssekreterare till Laboratoriemedicin Bas, Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. Vi är cirka 2100 medarbetare i förvaltningen.

Laboratoriemedicin Bas är ett specialitetsoberoende och växande verksamhetsområde i förvaltningen. Vi förser vården med diagnostik till stöd för vård och behandling samt bedriver en bred och högteknologisk verksamhet inom specialiteterna; klinisk kemi, klinisk mikrobiologi, klinisk immunologi och transfusionsmedicin samt provtagning och funktionsundersökningar. Verksamheten kommer under de närmsta åren expandera ytterligare för att anpassa diagnostikutbudet för den framtida vården.

För att upprätthålla kvalitet och kompetens samverkar vi kontinuerligt med övriga verksamhetsområden inom förvaltningen och har nära samarbete med både chefer, processledare och läkare inom dessa specialiteter. Tillsammans arbetar vi aktivt med att utveckla och förbättra metoder, flöden och processer för att skapa konkurrenskraft anpassad till sjukvårdens framtida behov.

Verksamhetens uppdrag omfattar, förutom diagnostik, även konsultverksamhet för sjukvården, utbildning av bland annat läkare och biomedicinska analytiker, samt samarbete med universitet kring aktuella forsknings- och utvecklingsprojekt. I vår verksamhet ingår även område bild- och laboratorieteknik, som ansvarar för den medicintekniska säkerheten.

Verksamheten bedrivs på nio orter i Skåne, vilka är Helsingborg, Ängelholm, Hässleholm, Kristianstad, Landskrona, Lund, Malmö, Trelleborg och Ystad. Här arbetar cirka 500 medarbetare där den största personalkategorin är biomedicinska analytiker. Vi anställer även andra yrkeskategorier såsom biomedicinare, administratörer, undersköterskor och sjuksköterskor. Tillsammans svarar vi årligen ut cirka 17 miljoner provsvar.


ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en självständig men stödjande roll och att arbeta i en organisation i utveckling? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten som chefssekreterare innebär att vara ett administrativt stöd till verksamhetschefen och till viss del även biträdande verksamhetschef och verksamhetens ledningsgrupp. Du får en central, ansvarsfull och varierande roll i kärnan av verksamheten.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att assistera verksamhetschefen vid planering, förbereda möten, agera mötesantecknare och hantera dokumentation. Du ansvarar även för kvalificerade administrativa uppgifter som exempelvis verksamhetsområdets dokumentportal, publicering på vårt intranät, dokumenthantering samt framtagande och sammanställning av statistik. Andra förekommande arbetsuppgifter är viss fakturahantering samt utformning och redigering av rapporter/presentationer.

Ytterligare arbetsuppgifter kan förekomma och arbetsuppgifterna kan även komma att ändras över tid.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har slutförd kvalificerad yrkes- eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration, alternativt annan utbildning och/eller erfarenhet som bedömds likvärdigt av arbetsgivaren.

Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll. Därtill har du god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Microsoft Office-paketet. Vi förväntar oss att du har eller kan tillgodogöra dig kunskaper inom respektive IT-program samt har en mycket god förmåga att formulera dig i både tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du även har goda språkkunskaper i engelska. Vi ser det som fördelaktigt om du har erfarenhet av att skriva protokoll och att kalla till MBL- och samverkansmöten.

Eftersom ditt arbete består av att samordna och ge service i en organisation under utveckling är struktur samt ett professionellt bemötande av stor vikt. Det är även viktigt att du är noggrann, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare söker vi dig som är både självständig och samarbetsvillig samt har förmågan att ligga steget före. Arbetsuppgifterna kräver också integritet och diskretion, samtidigt som du har en social fallenhet. Du behöver också kunna vara tillmötesgående, initiativtagande och kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Stor vikt läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes elva hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Även smittskydd och vårdhygien tillhör förvaltningen. Inom förvaltningen bedriver vi även forskning.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024