OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
Anestesins verksamhetsområde bedriver högkvalitativ anestesi-, operations-, intensiv- och uppvakningsvård. I narkosläkargruppen är vi närmare 35 medarbetare med bred kompetens som arbetar gemensamt för god sammanhållning, hög solidaritet och ständig kompetensutveckling.
Är du en ansvarstagande och strukturerad person som har vana av administration och vill ingå i en arbetsgrupp med mycket kunskap samt engagemang? Då kan det här vara tjänsten för dig!
ARBETSUPPGIFTER
Som chefssekreterare hos oss kommer du att vara ansvarig för samt delaktig i stora delar av administrationen i och runt läkargruppen. Arbetet omfattar bland annat administrativt och koordinerande arbete inom områden så som personal, ekonomi och dokumentation. Du kommer att jobba nära vårdenhetschefen, läkargruppen samt övriga chefssekreterare inom verksamhetsområdet.
Som chefssekreterare hos oss kommer du att
• administrera mycket via vårt intranät/självservice i form av exempelvis löner, jourtider samt ledigheter
• ansvarig för översiktlig planering av AT- och ST-läkare samt läkarkandidater
• bokning av resor och boende till läkarna
• samarbeta med samt täcka upp för de andra chefssekreterarna inom verksamhetsområdet
• om du är utbildad medicinsk sekreterare kommer du även att kunna bidra till ännu bättre patientdokumentation.
Hos oss får du
• stort administrativt ansvar och en nyckelroll i vår verksamhet
• arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i ett trevligt arbetsklimat
• introduceras av en erfaren kollega.
Läs mer om våra förmåner på Region Gävleborgs hemsida!
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
KVALIFIKATIONER
Som person ser vi att du är ansvarsfull och har förmågan att kunna strukturera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Arbetet kräver att du både kan arbeta självständigt samt teambaserat och du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Vi ser att du har en positiv inställning till varierande arbetsuppgifter och att du vill bidra till verksamhetens helhet.
Som chefssekreterare hos oss ska du ha
• eftergymnasial utbildning inom personal-, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• dokumenterad arbetslivserfarenhet inom administration
• goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift.
Är du utbildad medicinsk sekreterare så är det väldigt meriterande för tjänsten. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete med inriktning personaladministration så är även det meriterande.
Provanställning kan komma att tillämpas, välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christian Lundback, Kanslidirektör
026-53 14 78, 072-715 17 10
Magnus Thureson, Tf. Avdelningschef
070-241 07 54
Charlotta Östlund, tf Avdelningschef
070-270 16 15
Emma Ruth, tf HR-strateg för Primärvård, Medicin
+4626154000
Maria Myrberg, HR-strateg för Operation-Diagnost
+4626154000