Chefssekreterare till landstingsdirektören, Landstinget i Värmland

Arbetsbeskrivning

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att vara personlig sekreterare åt landstingsdirektören samt att vara en del av landstingets nämndadministration. Du kommer att vara sekreterare vid landstingets ledningsgrupp, vilket innebär att förbereda, organisera, protokollföra och hantera handlingar inför och efter möten. Du ska kunna göra powerpointpresentationer, formulera brev och andra skrivelser. Arbetsområdet omfattar diverse administrativa arbetsuppgifter på självständig och kvalificerad nivå bl.a. inom administrativ utveckling och planering. Som chefssekreterare arbetar du nära landstingsdirektören och ingår som en del av det administrativa teamet runt landstingsdirektören.
Tjänsten kommer organisatoriskt att vara placerade inom staben för verksamhet- och ledningsstöd tillsammans med hälso-och sjukvårdschefens och stabschefens chefssekreterare.
Staben för verksamhets- och ledningsstöd har som uppdrag att stödja den samlande ledningen i landstingets innovation- och utvecklingsarbete samt i ledning och styrning både inom landstinget och i förhållande till andra aktörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat utbildning samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning som kommunikatör/informatör eller statsvetare. Du bör ha god kunskap om IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen.
Arbetet kräver att du har hög integritet. Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och kunna utrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Arbetet kräver såväl självständighet som god förmåga att samverka med andra. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel samt har en problemlösande attityd.
Erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter är meriterande.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Lindeby, Experio Lab
0735-93 28 03
Tomas Edman, Experio Lab
0725-18 84 05
Annett Laurin, enhetschef
054 - 61 41 83
Kjersti Berg Marthinsen, chef staben för verksam
054-61 43 47
Magnus Lindström, teamledare
072-551 57 34
Peter Furster, verksamhetsansvarig
070-361 03 88
Maria Långenberg, ledningsstrateg pm3
054-61 43 31
Johanna Orre, enhetschef sekretariatet
054-61 42 04
Gunilla Lindell, ledningsstrateg
054-61 42 40
Ida Kullgren, enhetschef utvecklingsenheten
054-61 74 67

Sammanfattning

Besöksadress

Landstingshuset Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65185

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024