OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en metodisk och lösningsfokuserad person som drivs av att ha skiftande arbetsuppgifter och att få jobba med människor? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och där du får ta ett stort eget ansvar? Då kan jobbet som chefssekreterare vara det du är ute efter!
Region Kronobergs hälso- och sjukvård är indelad i fyra verksamhetsområden: primärvård, psykiatri och rehab, sjukhusvård, rättspsykiatri samt folktandvård. I sjukhusvården ingår 21 kliniker som arbetar länsövergripande på våra två akutsjukhus, Centrallasarettet Växjö och Ljungby Lasarett.
Hälso- och sjukvården utvecklas i snabb takt vilket ställer nya krav på vår omställningsförmåga och förmåga att samarbeta. Genom att ligga steget före och planera framåt kan vi forma vår egen utveckling och erbjuda det bästa för kronobergarna även i framtiden.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som chefssekreterare kommer du att ha en samordnande roll och vara viktig för att skapa förutsättningar för verksamhetsområdeschefen och chefer i sjukhusledningen. Du kommer att vara ledningens koordinator samt administrativa assistent och i detta ligga steget före i planeringen. Arbetet är självständigt och du förväntas kontinuerligt skapa och utveckla rutiner för ditt arbete. Tjänsten kommer att ge dig stor insyn i verksamheten, du kommer ha möjlighet att växa och utvecklas i din roll som administratör.
Vi erbjuder ett arbete med stor variation av arbetsuppgifter och många kontaktytor. I dina arbetsuppgifter ingår planering och bokning av möten, konferenser, resor och lokaler samt att svara i telefon och hantera mejl. Du kommer också att vara sekreterare i ledningsgruppen och föra mötesanteckningar och protokoll och ta en aktiv roll i att arrangera verksamhetens gemensamma möten. Dina arbetsuppgifter kommer också att innefatta:
• Koordinera och planera
• Rese- och mötesarrangemang
• Helhetsansvar för kalender och planering av chefens tid
• Föra protokoll och bevaka ärenden
• Leda och hålla i agendan för stabsmöten och ledningsgruppsmöten
• Ekonomisk uppföljning
• Administrera ledningsgrupps- och olika styrgruppsarbeten
• Framställa presentationsmaterial
• Sammanställa och analysera material till rapporter
• Dokumenthantering
• Utveckla kontors- och administrativa rutiner
KVALIFIKATIONER
För att trivas i denna roll behöver du ha hög känsla för service och förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, noggrann och bidrar till att skapa effektivitet i det administrativa arbetet för ledningen. Vidare har du fallenhet för att koordinera och organisera för att få alla detaljer att falla på plats. Du förväntas ta egna initiativ, driva arbete självständigt samt ha en stor integritet i arbetet. Du är trygg i din yrkesroll samt har goda färdigheter gällande samarbete och kommunikation. Vidare är du i grunden positivt lagd och har ett intresse för att förbättra och förenkla arbetsuppgifter och rutiner.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom administration, kommunikation och/eller ekonomi. Du behöver också ha några års administrativ erfarenhet från en större organisation, gärna nära samarbete med verksamhetsledning. Vidare har du god datorvana och lätt för att arbeta i olika IT-system samt Officepaketet. Vi ser att du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift.
Vi planerar att hålla intervjuerna den 3-4 januari och kommer därför höra av oss strax efter att annonseringstiden gått ut, ifall du går vidare för en intervju.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.