OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Trafikkontoret ansvarar för att Stockholm ska ha trygga och attraktiva offentliga platser, effektiva transportlösningar och god framkomlighet. Vi planerar, bygger och underhåller gator och torg, så att stockholmarna både vill vistas och kan ta sig fram i den allt tätare staden. För att klara vårt uppdrag är vi 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en vacker, ren, levande och trygg stad, både idag och i framtiden.
Din arbetsplats
Här får du arbeta i en social, flexibel och administrativ roll där du kommer att få god insikt i Trafikkontorets verksamhet och organisation.
Du kommer att bli en del av staben på Trafikkontoret som består av ca 15 personer. Staben består av två enheter, men du rapporterar direkt till stabschefen och Trafikkontorets förvaltningschef. Vår nuvarande chefssekreterare har gått vidare till annan roll inom avdelningen och därför söker vi nu hennes ersättare.
Vi erbjuder
Hos oss får du en roll där du får arbeta nära förvaltningschefen och kontorsledningen vilket innebär att du får stor insyn i Trafikkontorets verksamhet och organisation. Du har även kontakt med andra förvaltningar inom Stockholms stad. Hos oss är stämningen glad och trevlig och vi söker dig som vill bli en del av det.
Din roll
Din roll som chefssekreterare är att agera stöd till kontorets förvaltningschef och samordna kontorsövergripande frågor. Du koordinerar konferenser, mötesbokningar och resor, planerar och deltar som sekreterare på kontorsledningens möten, hanterar mail och telefon från medborgare, samt hanterar övrig löpande administration. Rollen består både av uppgifter av rutinartad karaktär och av omväxlande och händelsestyrda uppgifter. Det är därför viktigt att du uppskattar variation och tjänsten kräver en hög grad av flexibilitet samt förmåga att prioritera för att vara ett tillförlitligt stöd.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som:
- Har en relevant akademisk examen alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande roll
- är en duktig administratör och som har administrativ arbetslivserfarenhet
- har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- har god kunskap i IT-frågor
- har goda kunskaper i Office-paketet
- erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande
Vi söker dig som är social och flexibel, du har inga problem med att situationer förändras utan trivs i en omväxlande miljö. Du gillar att arbeta i en samordnande, administrativ och koordinerande roll. Vi ser att du har lätt för att samarbeta med andra personer och bygger med lätthet nya relationer. Vidare motiveras du av att arbeta lösningsfokuserat.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.