Chefssekreterare till vårdadm slutenvård, rehabiliteringen specialistvård

Chefssekreterare till vårdadm slutenvård, rehabiliteringen specialistvård

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.


Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.



Vi tror på att hälso- och sjukvård måste utgå från våra patienters behov och medarbetarnas kompetens och vill driva hälso- och sjukvården framåt tillsammans med våra medarbetare.

Om verksamheten
Inom verksamhetsområdet Vårdadministration område slutenvård arbetar en stor del av område slutenvårds chefssekreterare och vårdadministratörer, främst placerade i de olika verksamheterna inom Centralsjukhuset i Karlstad samt Sjukhuset i Arvika.

Rehabiliteringen specialistvård arbetar för att individen ska uppnå eller bibehålla bästa möjliga funktionsförmåga, aktivitetsförmåga och delaktighet, ur ett fysiskt, psykiskt och socialt perspektiv.

Vi bedriver rehabilitering inom arbetsterapi, fysioterapi, musik- och bildterapi och psykologisk verksamhet. Uppdraget är huvudsakligen läns- och länsdelssjukvård, sluten- och öppenvård kopplad till centralsjukhusets verksamhetsområden. Försäkringsmedicinska utredningsteamet hör också till verksamheten.

Arbetsbeskrivning
Chefssekreteraren ingår i verksamhetens stabsfunktion men tillhör organisatoriskt verksamhetsområde vårdadministration område slutenvård.

Som chefssekreteraren erbjuds du ett omväxlande arbete och ges stora möjlighet att utforma arbetets upplägg tillsammans med verksamhetschef. Uppdraget är primärt att ge verksamhetschefen, men även andra ledningsfunktioner stöd i det dagliga arbetet.

Du kommer att ingå i vår ledningsgrupp. Som administratör är du insatt i våra interna och externa flöden och ser förändringar som leder till smartare arbetssätt och processer.

Dina arbetsuppgifter kan bland annat bestå av att:

- Koordinera och planera ledningsmöten och ansvara för struktur och administration, handlägga frågor eller beslut från chefsgrupp för att säkerställa att processen hanteras vidare, samordna och förbereda underlag och presentationer.
- Vara verksamhetschefen och ledningsgruppen behjälplig med utskrifter av skrivelser, utformning av presentationer, rapportskrivningar som till exempel vid verksamhetsuppföljning.
- Förbereda och skicka ut kallelser/dagordning, eventuella förhandlingsunderlag/bilagor, boka lokaler, skriva minnesanteckningar/protokoll och hantera efterarbete.
- Ansvara för verksamhetens diarieföring, avvikelsehantering (synpunktshandläggare), personaladministrativa uppgifter och LiV-katalog tillsammans med utsedd personal i verksamheten.
- Förvaltare och webbredaktör för verksamhetens ledningssystem på intranätet. Redigera och publicera nyhetsbrev med mera.
- Administrativ samordnare vid planering av konferenser, informationsdagar etc.
- Arbeta med implementering och utveckling av regionens olika system ex Teams, GOLI, Stratsys med mera.



Kvalifikationer
Förutom adekvat vårdadministrativ utbildning bör du ha mycket god kunskap om Regionens IT-system och en fördjupad kunskap i Officeprogrammen.

Det är önskvärt om du har erfarenhet från dokument- och ärendehanteringssystem. Du ska ha en förmåga att vara flexibel, ha ett starkt resultatfokus samt ha fokus på kvalitet. Du arbetar lösningsfokuserat, är initiativrik och har förmåga att prioritera och planera ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan med olika intressenter för att nå uppsatta mål.

Välkommen med din ansökan, vi kommer att hålla intervjuer löpande.

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vårdadministrativ enhet 9
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024