OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Verksamhetsområde (VO) barn- och ungdomspsykiatrin (Bup) i Skåne är en regionsövergripande verksamhet som är indelat i sex områden. Öppenvården är uppdelad i fyra geografiska områden, samt ett område med Första linjen, som har enheter i hela Skåne. Heldygnsvården finns placerad i Malmö och utgör de sex områden tillsammans med specialteamen. Inom verksamheten arbetar drygt 800 medarbetare och vi bedrivs dels som specialistvård på Bup, dels för lättare psykisk ohälsa, på särskilda Första linjen-mottagningar. Patienterna söker idag via ”En väg in”, ett gemensamt telefonnummer för hela Skåne. På öppenvårdsmottagningarna utförs utredningar och bedömningar samt behandling av psykiska symptom hos både barn och ungdomar upp till 18 år.
Arbetet inkluderar kontakt med såväl familj som nätverk. I verksamheten har vi en bred kompetens med läkare, sjuksköterskor, psykologer, kuratorer, specialpedagoger, sjukgymnast och medicinska sekreterare. Bup Skåne är i ständig utveckling utifrån aktuell forskning och förändringar i samhället. Vi på Bup Skåne arbetar utifrån ett processorienterat synsätt med standardiserade evidensbaserade vårdprocesser. Verksamheten bedriver universitetssjukvård vilket innebär att forskning, utveckling och utvärdering är en del av det dagliga arbetet. Det finns fördjupad kompetens inom verksamhetens olika delar så som akut barnpsykiatri, förebyggande arbete, bedömning och utredning samt psykologisk behandling, forskning, utbildning, utvärdering och utveckling. Det finns chefssekreterare knutna till respektive område samt en övergripande chefssekreterarfunktion på verksamhetsnivå.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som chefssekreterare är ditt huvudsakliga ansvar att ge kvalificerat administrativt stöd till verksamhetschefen. Du ingår i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet. Vidare arbetar du nära tillsammans med verksamhetsutvecklare, controller, HR-partner och IT-ansvarig.
Du ansvarar därtill för:
• upprättandet av agenda, förbereda, sammankalla och sammanställa olika typer av diskussions- och beslutsunderlag till verksamhetens ledningsgruppsmöten
• fakturahantering för ledning
• sammanställa olika uppföljningar, statistik och presentationer i PowerPoint
• resebokning, kalender- och mötesbokning, mailhantering för verksamhetschefen
• handläggning av klagomålsärenden till verksamheten för verksamhetschefen
• förvalta SharePoint och Dok-IT.
Rollen som chefssekreterare innebär även att du aktivt deltar i arbetet med att utforma och utveckla nya arbetsformer, rutiner och andra projekt på ledningsgruppens uppdrag. Vi erbjuder dig ett varierande och självstandäigt arbete med hög grad av delaktighet och ansvar samt goda utvecklingsmöjligheter för att följa kunskapsutveckling i process du verkar inom.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har slutfört kvalificerad yrkesutbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80 p KY/400 p YH), högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning som tillsammans med arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Du har en bred och grundlig administrativ kompetens och erfarenhet samt god datorvana där du skickligt hanterar program inom Officepaketet. Därtill har du goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Meriterande för tjänsten är att du har grundläggande datorkunskaper. Du besitter god erfarenhet samt förmåga att skriva och formulera text till protokoll och dokument. Därtill är det fördelaktigt om du även har goda kunskaper i engelska språket i både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Struktur, noggrannhet och ett professionellt bemötande är självklarheter då du samordnar och ger service både externt och internt. Du är skicklig på att självständigt planera och organisera arbete och samarbeta med andra. Eftersom vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten läggs stor vid personlig lämplighet.
Vid eventuell anställning görs utdrag från misstanke-och belastningsregistret.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser framemot att träffa dig.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.
Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.