Chefssekreterare till VO Klinisk genetik, patologi och molekylär diagnostik

Chefssekreterare till VO Klinisk genetik, patologi och molekylär diagnostik

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Verksamhetsområde Klinisk genetik och patologi har drygt 400 medarbetare och består av tre sektioner som utgörs av de medicinska specialiteterna Klinisk genetik respektive Klinisk patologi samt metodområde/plattform Molekylär diagnostik. Vår verksamhet präglas av en mycket stark utveckling, vad gäller såväl tekniska som medicinska möjligheter som en ökande efterfrågan på vår diagnostik. Vi har verksamhet för Klinisk patologi i Lund, Malmö, Helsingborg och Kristianstad medan Klinisk genetik och Molekylär diagnostik är koncentrerat till Lund. Vi bedriver både basdiagnostik och högspecialiserad diagnostik och bistår med specialkompetens och konsultationsexpertis inom södra sjukvårdsregionen. Till vår verksamhet hör också Centrum för sällsynta diagnoser, CSD. Vi har ett nära samarbete med Lunds universitet och flera av våra medarbetare bedriver framgångsrik forskning knuten till verksamheten.

Nu välkomnar vi en chefssekreterare till en spännande tjänst med placering i Lund!

ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en självständig men stödjande roll? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!

Tjänsten som chefssekreterare innebär att du kommer vara ett administrativt stöd till verksamhetschefen, och till viss del även biträdande verksamhetschef och enhetschefer i verksamheten. Du får en central, ansvarsfull och varierande tjänst i kärnan av verksamheten.

Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat att assistera verksamhetschefen vid planering, förbereda interna och externa möten, organisera konferenser och agera kurssekreterare och föra minnesanteckningar. Du kommer även ansvara för kvalificerade administrativa uppgifter som exempelvis publicering på vårt intranät samt framtagande och sammanställning av statistik. Andra förekommande arbetsuppgifter är hantering av resebeställningar, viss fakturahantering, hantering av HR-fönster, utformning och redigering av rapporter/presentationer samt korrespondens med interna och externa kontakter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration eller kommunikation. Alternativt har du annan relevant utbildning, som lägst gymnasial utbildning, vilken tillsammans med din arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter krävs och vi ser det som fördelaktigt om du tidigare har arbetat inom Region Skåne.

Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Vi förväntar oss att du har eller kan tillgodogöra dig kunskaper inom respektive IT-program samt har en mycket god förmåga att formulera dig i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Vi ser det som fördelaktigt om du har erfarenhet av att skriva protokoll och att kalla till MBL- och samverkansmöten.

Du kommer samordna och ge service både externt och internt vilket innebär att struktur samt ett professionellt bemötande är av stor vikt. Det är även viktigt att du är noggrann, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare söker vi dig som är både självständig och samarbetsvillig samt har förmågan att ligga steget före. Arbetsuppgifterna kräver också integritet och diskretion, samtidigt som du har en social fallenhet i både interna och externa kontakter. Du behöver också kunna vara tillmötesgående, initiativtagande och kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024