Chefssekreterare till VO Operation Bollnäs

Chefssekreterare till VO Operation Bollnäs

Arbetsbeskrivning

Hälso- och sjukvården har cirka 6500 medarbetare inom 26 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

Verksamhetsområde Operation i Bollnäs bedriver mottagningsverksamhet och opererar patienter inom kirurgi, ortopedi och urologi. Vi har patienter från hela länet, både dagkirurgiska ingrepp och slutenvårdsingrepp. Vi är en elektiv enhet och kan inte utföra alla sorters ingrepp, men gör stora volymer av de ingrepp och åtgärder som fungerar här, relaterat till medicinska möjligheter, kringresurser och kompetens. Vi samarbetar med länets övriga opererande verksamheter och arbetar gemensamt för gott resursnyttjande i länet. I VO Operation ingår också all rehabiliteringspersonal för sjukhuset i Bollnäs liksom samtliga medicinska sekreterare. VO:t har 6 vårdenhetschefer med varierande antal medarbetare. Vi arbetar tätt tillsammans i en platt organisation och behöver ett väl fungerande administrativt stöd.

ARBETSUPPGIFTER
Som chefssekreterare förväntas du vara en aktiv del i vårt VO vad gäller stöd till samtliga chefer i varierande grad. Du behöver kunna hjälpa till med administration i personalhanteringssystemen Självservice och Timecare, tex registrera sjukfrånvaro, ledigheter kolla över flexavstämningar etc vid chefs frånvaro. Du behöver också vara behjälplig i schemaplanering läkare och administration runt konsulter. Övriga uppdrag är mötesplaneringar och bokningar av konferensrum, kallelser och minnesanteckningar för ledningsgruppen och VO:ts övriga möten. Beroende på din grundprofession och erfarenhet involveras du också i en del projekt och utvecklingsarbeten som berör hela VO Operation samt vara behjälplig att söka fram fakta och sammanställa underlag inför diverse förändringar och möten. Kontering för vissa kostnadsställen samt framtagande av rekvisitioner, dubbelkontroller av deltaganden i olika möten, konferenser etc samt behjälplig med resor och hotellokningar vid konferenser etc ingår också i ditt uppdrag.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha någon form av administrativ utbildning gärna i kombination med vårdutbildning, som lägst på gymnasienivå. Du får gärna ha erfarenhet som sjukvårdspersonal, men det är inte ett krav. Viktigt att du är intresserad av människor och att arbeta tillsammans med kollegor med olika bakgrund, nationalitet och kompetens. Du behöver ha god IT/datorvana och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Din grundinställning - engagerad och positiv - ser vi som en mycket viktig förutsättning för uppdraget. Du kommer tidvis arbeta i högt tempo och med deadlines och behöver därför förmåga att både strukturera och prioritera arbetet rätt. Som person är du lyhörd, tillgänglig och villig att ständigt lära nytt och att utvecklas tillsammans med oss.

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024