OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad, positiv och utåtriktad person som vill vara med på en utvecklingsresa inom hälso- och sjukvården? Då vill vi ha med dig som chefssekreterare i Verksamhetsområde Specialmedicin.
Som chefssekreterare ingår du i staben för verksamhetsområdet och kommer jobba i nära samarbete med verksamhetschef, enhetschefer och kvalitetssamordnare. Verksamhetsområdet är en länsövergripande verksamhet med uppdrag inom öppen- och sluten specialistvård. Verksamhetsområde Specialmedicin består utav specialistenheter med övergripande uppdrag gentemot befolkningen i Gävleborg.
Inom Verksamhetsområde Specialmedicin är vi idag 6 enheter; Infektion, Rehabiliteringsmedicin, Neurologi, Reumatologi, Hudkliniken, Geriatrik och Asyl- och Migranthälsa. Det innefattar öppenvård, slutenvård samt rehabilitering. Vi samverkar med olika aktörer, både inom och utanför sjukhuset
Vår vision är att de patienter vi träffar ska uppleva att vårdens olika delar är en helhet som skapar delaktighet och hälsa genom hela livet. Verksamheten håller på att utveckla en struktur för målstyrning och uppföljning som ska genomsyras i det operativa arbetet på enheterna och i ledningsgruppen tillika i det dagliga mötet med patienter. Våra prioriterade områden är god och nära vård, i samarbete med patient för en motiverande och positiv arbetsmiljö. Vi ska se varje individ som unik och anser att delaktighet och teamarbete ger förutsättningar att skapa värde med patienter och medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Som chefssekreterare ingår du i staben för Verksamhetsområde Specialmedicin och kommer jobba i nära samarbete med verksamhetschef, kvalitetssamordnare och övriga chefssekreterare inom verksamhetsområdet. En stor del av ditt arbete handlar om att planera och strukturera samt samordna och stödja verksamheten. Du kommer även ha rollen som samordnarfunktion för övriga chefssekreterare ute på enheterna.
Du kommer att ha en viktig roll i verksamhetens löpande arbete med planering, utveckling och uppföljning. Detta innebär att du administrerar ledningsgrupper, månads- och kvartalsuppföljningar samt årsplanering. Du samordnar möten och kallelser, skriver minnesanteckningar och påminner om överenskommelser och aktiviteter.
En del av dina administrativa arbetsuppgifter innefattar arbete i regionens IT-system. Du kommer att ha ansvar att ta ut statistik och föra in i Stratsys, som är vårt målstyrningssystem. Det inrymmer även administration inom HR-området såsom anställnings- och avgångsrapporter, personalrapportering och schema, sjuk- och friskregistrering. Inom ekonomi består arbetsuppgifterna av fakturagranskning, hantering och kontering samt interna och externa debiteringar. Övrigt innefattar arbetsuppgifterna att vara behjälplig i dokumenthantering, arkivering, scanning och upprättande samt dokumentering i mallar.
En ytterligare viktig uppgift är att samordna och planera verksamhetsdagar, kickoffs och andra roliga aktiviteter som skapar extra värde och glädje i arbetet.
Hos oss får du:
- Genomgående introduktion
- Arbeta i en trygg arbetsgrupp, där det alltid finns någon att rådfråga
- Individuell utvecklingsplan
Läs mer om våra olika förmåner på Region Gävleborgs hemsida.
https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/region-gavleborg-som-arbetsgivare/Formaner/
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill vara med och bidra i utvecklandet av vår verksamhet. Du bör trivas med att anta utmaningar som du ställs inför samt tycker om ett tidvis högt arbetstempo. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter, är noggrann samt att du arbetar systematiskt och strukturerat. Tillsammans med verksamhetschef/vårdenhetschefer ska vi utveckla arbetssätt som passar verksamheten varpå det är viktigt med ett flexibelt och lösningsfokuserat sinne.
Du bör ha eftergymnasial utbildning inom personal-, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Medicinsk erfarenhet/kompetens är ett krav. Erfarenhet från sjukvårdsorganisation och högskolekompetens inom administration eller vårdområdet är meriterande.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, har god datorvana och arbetar tryggt i Officepaketet. Det är även meriterande om du har praktisk erfarenhet av våra IT-system; Visma (Självservice), Agresso, Proceedo, Platina dokumenthantering samt Cyklop. Digitalisering är något vi strävar efter inom Regionen och ser det som en fördel om du har intresse av den digitala utvecklingen.
Det är en förutsättning att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrund: professionalism & ansvar, respekt & ödmjukhet, öppenhet & ärlighet.
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
Tveka inte att höra av dig om du har frågor/funderingar kring tjänsten. Se kontaktpersoner nedan.
ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.
Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.
Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.
Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.