OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7300 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Medicinkliniken bedriver både akut och planerad verksamhet och har cirka 130 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Chefssekreteraren tillhör organisatoriskt verksamhetsområde medicin Arvika inom område slutenvård. Chefssekreteraren är en del av klinikledningen och har precis som övriga i ledningsgruppen visst ansvar för verksamhetens utveckling och innehar en nyckelposition när det gäller att ha ordning och reda på dokumentation, möten, posthantering, diarieföring mm. Det är viktigt att tycka om att jobba tillsammans i team. Chefssekreteraren stödjer framförallt verksamhetschef men också avdelningschefer och sjukhusövergripande arbetsuppgifter förekommer. Det är ett självständigt arbete som kräver förmåga till egna initiativ och flexibilitet.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
•Framtagande och bearbetning av statistik och att utforma presentationer.
•Lokalt telefoni- och IT-ansvarig (beställning, behörigheter IT, E-tjänstekort).
•Fakturakontroll.
•Administrativt stöd till verksamhetsområdets chefer såsom statistik, produktion, protokoll, minnesanteckningar, hjälpa till vid framtagande av verksamhetsplan, delårsrapporter och årsredovisning mm.
•Ansvara för uppdatering av verksamhetens styrande dokument (webbredaktör).
•Administration runt klinikens kandidater, andra studerande och läkare, bla i samband med introduktion.
•HR- och schemaadministration.
•Administration i samband med olika möten, utbildningar, med mera ingår även i uppdraget.
KVALIFIKATIONER
Vårdadministratör/ medicinsk sekreterarutbildning. Mycket god förmåga att behärska det svenska språket i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har kompetens inom Officeprogrammen Excel och Powerpoint samt kunskap om statistikuttag och andra administrativa verktyg. Arbetet kräver att du innehar en genuin servicekänsla, är strukturerad, noggrann, självständig, ansvarsfull, kreativ och lyhörd med en problemlösande attityd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Svensson, divisionschef
054-61 41 17
Karin Hallstensson, Vision
054-61 50 00 vx
Mariann Hjort, Vision
054-61 50 00 vx
Jessica Axelsson, avdelningschef
054-61 60 02
Vårdförbundet
054-61 50 00, vx
Carina Olsson, avdelningschef
054-61 99 25
Karin Hallstensson, Vision
054-19 13 55
Nina Andersson, Vision
054-19 12 81
Anette Mattiasson, Vision
054-61 82 03
Birgitta Evensson, verksamhetschef
054-61 59 29