Chefssekreterare/Utvecklingssekreterare till Utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Barn- och ungdomshabiliteringen vänder sig till barn och ungdomar 0-17 år som har autism, rörelsehinder eller utvecklingsstörning. Verksamheten bygger på ett tvärfackligt familjecentrerat teamarbete, vilket innebär att barnet och familjen har full delaktighet i planering, genomförande och uppföljning av insatserna.

Utvecklingsenheten har ett övergripande ansvar inom Barn- och ungdomshabiliteringen att utveckla och säkerställa kvalitet samt samordna och följa upp Regionsgemensamma utbildningar och aktiviteter inom verksamheten. Barn och ungdomar samt deras familjer ska erbjudas verksamhetens utbildningar och aktiviteter med samma kvalitet och tillgänglighet oavsett var i Skåne man bor.

Enheten arbetar även med att utveckla och samordna prioriteringsarbetet, kvalitetsregister och habiliteringsprogram. Vidare arrangeras utbildningar för medarbetare. Enheten arbetar övergripande och medarbetare är placerade i både Malmö och Kristianstad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta inom en bred tjänst med stort självstyre och påverkansmöjlighet. I tjänsten kommer du att arbeta i rollerna chefssekreterare och utvecklingssekreterare.

Som chefssekreterare agerar du administrativt stöd i den dagliga verksamheten för verksamhetschef och ledningsgrupp. Utöver administration för ledningsgrupp ingår även kalenderhantering med mötesbokningar, beställningar, diarie- och arkivansvar samt publikation på intranät för intern kommunikation. I uppdraget som utvecklingssekreterare på Utvecklingsenheten ansvarar du bland annat för administration kring Regionsgemensamma utbildningar och aktiviteter samt för praktiska arrangemang i samband med utbildning för medarbetare.

Arbetsuppgifterna är varierande och inom flera olika områden. Det är ett självständigt arbete med helhetsansvar som innebär att ta initiativ, hitta lösningar och på uppdrag driva visst utredningsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna med administrativ och/eller ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, kommunikation och/eller administration. Arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med administration på en övergripande nivå. Då arbetet innebär att du dagligen kommunicerar, både verbalt och skriftligt inom och utanför organisationen, är det viktigt att du behärskar det svenska språket och kan kommunicera på ett enhetligt, tydligt och enkelt sätt.

Du som söker har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Vi förväntar oss att du har eller kan tillgodogöra dig kunskaper inom respektive IT-program samt har en god förmåga att formulera dig i både tal och skrift.

Du kommer samordna och ge service både externt och internt vilket innebär att struktur samt ett professionellt bemötande är en självklarhet. Du kan koordinera, organisera samt fatta de beslut som krävs för att få detaljer att falla på plats Det är viktigt att du är serviceinriktad, noggrann, prestigelös och kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du som person positiv och engagerad med förmåga och vilja att förbättra och förenkla arbetsuppgifter och rutiner både internt och med andra samarbetspartners. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Creime, Enhetschef
042-16 91 01
Susanne Andersson, Medicinsk sekreterare
042 – 16 91 23
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Anna Lindström, Teamledare
042-36 41 86
Göran Steen, Enhetschef
044-19 45 80
Marit Fontana Oscarsson, Psykolog
044-19 45 76
Madeleine Lindquist Nilsson, Enhetschef
046-77 07 44
Christina Bus Möller, Teamledare
046-77 07 16
Monica Andersson Lalic, Fysioterapeut
046-77 07 28
Peter Farkas, Enhetschef
046-77 06 68

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


1 november 2024

Buisness support

Buisness support

29 oktober 2024

Chefsassistent till utbildningsdirektören i Huddinge kommun

Chefsassistent till utbildningsdirektören i Huddinge kommun

29 oktober 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

25 oktober 2024