OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu ett chefsstöd till en av våra kunder med utgångspunkt från Hässleholm. Företaget är ett marknadsledande och affärsorienterat tillväxtbolag som hjälper kunder i hela Norden. Med målbilden att alla våra chefer och medarbetare ska fokusera på det dem är bäst på söker vi nu en noggrann, prestigelös och driven person som Chefsstöd till vår svenska organisation med uppdraget att stötta vårt svenska ledarskapsteam. Vi erbjuder en möjlighet att delta på en unik framgångsresa med stora möjligheter för personlig och professionell utveckling.
Dina arbetsuppgifter
Som Chefsstöd / Executive Assistant kommer du vara ett värdefullt stöd åt vår svenska ledningsgrupp genom att stötta dem i sin planering, administration och kommunikation.
Du kommer vara Sverigechefens högra hand och även stötta övriga ledningsgruppen. Deras uppdrag är att driva en organisation med över 700 anställda och en omsättning på över en miljard kr. De har därför behov av att ha en tillförlitlig medarbetare som kan skapa förutsättningar för dem att fokusera på rätt saker och fortsätta driva företagets tillväxtresa framåt.
Rollen innebär en unik möjlighet att arbeta nära en framgångsrik och driven ledningsgrupp samt utgöra en nyckelfaktor i deras arbete framåt. Du kommer omges av en trevliga och drivna medarbetare som med gemensamma värderingar och mål driver organisationen framåt. Du kommer att tillhöra den svenska organisationen och rapporterar till Prestos Sverigechef.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Planera, organisera och prioritera möten, resor samt övriga bokningar
- Samla in och sammanställa beslutsunderlag, agendor, protokoll och presentationer
- Sköta den dagliga och månatliga administrationen
- Hålla dagliga avstämningsmöten med Sverigechef
- Hantera mejl, samtal och kommunikation såväl internt som externt
- Samordna och driva olika projekt och aktiviteter
- Utveckla administrativa processer för att optimera effektiviteten
Din bakgrund/Dina egenskaper
- Dokumenterad erfarenhet inom administration, ekonomi eller liknande
- Vana att hantera ett brett spann av arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska
- Hög integritet och affärstänk med vana att hantera konfidentiell information
- Agera professionellt och proaktivt med väldigt god förmåga att självständigt och med hög effektivitet sköta sina ansvarsområden och lösa utmaningar
- En relationsskapare och lagspelare som skapar förutsättningar för andra att lyckas genom sin noggrannhet, flexibilitet och omtanke för andra
- Väldigt strukturerad och med hög administrativ förmåga
- Väldigt goda kunskaper inom MS Office (Outlook, Powerpoint och Excel) samt vara snabblärd för nya system
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och du utgår från kontoret i Hässleholm. Det kommer förekomma resor inom Sverige.
Urval sker löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är den 18 december 2022.
Kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Fondell på 044-590 65 02 vid frågor.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983