OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med att utveckla vår verksamhet?
Välkommen till Åstorp Söderåsstaden med mod att pröva nya vägar.
Åstorp ligger strategiskt beläget mitt i nordvästra Skåne med närhet till hav och natur. Här finns möjlighet till härliga upplevelser, då natur och kultur är ett kännetecken för kommunen.
Åstorp befinner sig i en positiv tillväxt med cirka 16 000 invånare. Genom mycket goda väg- och järnvägsförbindelser underlättas arbetspendling.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats, där alla kan göra skillnad. Vi värdesätter den kvalitet som respekt och mångfald tillför. Kommunen arbetar aktivt med hälsofrämjande insatser och har t.ex. tobaksfri arbetstid.
Åstorp är en del av Familjen Helsingborg, vilket erbjuder goda möjligheter till kommunövergripande samverkan och utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Som chefsstöd ger du service till verksamhetens enhetschefer och verksamhetschef. Arbetet hos oss som är varierande, ena dagen är inte den andra lik. Det handlar främst om personaladministrativt arbete såsom kan röra sig om lönerapportering och bemanning men också utskick, beställningar, inköp, göra inventeringar, vara behjälplig vid rekryteringar och introduktion av nya medarbetare samt andra allmänna administrativa uppgifter.
Eftersom vi arbetar i en föränderlig verksamhet och står inför införandet av nya IT-verktyg och digitalisering kommer du att vara en nyckelperson i denna utveckling och ha uppdrag som administratör/HAD i TimeCare.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska vara utbildad inom administration och hr eller likvärdigt med formella kunskaper inom personaladministration och bemanning. Det krävs också att du har kunskap och erfarenhet av personaladministrativa system och schemaplanering. Du ska ha en god kännedom om funktionsstödsområdet.
Du trivs i en miljö där det händer mycket och har en förmåga att smidigt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har en förmåga att prioritera det viktigaste och samtidigt se helheten. Du är kvalitetsmedveten, lösningsfokuserad, självgående och prestigelös.
För att kunna driva den digitala utvecklingen på arbetsplatsen krävs nyfikenhet, mod och kraft.
Du har ett gott bemötande och lätt för att samverka med kollegor och chefer.
Arbetet kräver också att du ska ha:
Goda kunskaper inom Office-paketet
Väldigt goda kunskaper inom svenska både i tal och skrift
B-Körkort
Det är meriterande om du har:
• goda kunskaper i ProCpita, Lifecare, Visma recruit, Timecare, Personec och Mina planer och Aiai.
• ekonomisk medvetenhet.
Eftersom vi arbetar med människor är personkemin viktig och vi lägger stort fokus vid personlig lämplighet.
För att bli aktuell för anställning i Åstorps kommun ska du uppvisa ett belastningsregisterutdrag.
ÖVRIGT
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande.