Chefsstöd till Region Skånes Larmcentral i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och bygga upp och utveckla den nya prehospitala sjukvården i Skåne?

Nu har du möjlighet att tillsammans med oss bygga upp Region Skånes Larmcentral. Uppdraget, nytt för Region Skåne, löses i partnerskap med SOS Alarm som svarar för larmmottagning, teknik, lokaler och dirigering av de resurser som prioriteras till respektive sjukvårdsärende.

Är du trött på arbetsplatser som styrs av traditioner och gamla vanor ("så har vi alltid gjort"). Vill du prova ett nytt och annorlunda område inom sjukvården? Då är kanske du vår nya kollega!

Sedan i början av november 2016 arbetar vi med att triagera och prioritera ambulansbeställningar och vårdsamtal i Skåne. Nu är det snart dags för nästa steg i utvecklingen av verksamheten, att ge stöd och support med sjuksköterskekompetens i vårdsamtal som kommer in via 112.
Organisatoriskt är vi placerade inom området för ambulans, krisberedskap, säkerhet och miljöledning (AKSM) inom Region Skåne. Du kommer att arbeta i Hyllie, Malmö där det finns god tillgång till kollektivtrafik och bra parkeringsmöjligheter.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi ett Chefsstöd/Administratör med fokus på utveckling!

Då vi är en relativt nystartad enhet kommer du vara ett stöd i att utveckla och fastställa enhetens administrativa rutiner samtidigt som du sköter den administrativa driften.

Du kommer ha en tjänst med stor bredd och kommer hjälpa till att ta fram anställningsunderlag, sköta bemanning och schema samt vara behjälplig i HR-fönster. Det tillkommer även administration inom exempelvis IT- och telefonbeställning, beställning av produkter och hantering av fakturor i Raindance samt övrig administration såsom bokning av resor, mat med mera.


KVALIFIKATIONER
För att bli aktuell för tjänsten krävs genomförd gymnasieutbildning. Du får gärna ha utbildning inom administration inom hälso- och sjukvård eller annan för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.

Vi vill att du har yrkeserfarenhet inom området schemaläggning- och bemanningsplanering samt personaladministration. Du är van användare av Officepaketet och det är meriterande erfarenhet av Personec och Raindance. Du skriver och talar mycket god svenska och kan utrycka dig tydligt och korrekt.

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska på ett naturligt sätt kunna skapa goda relationer till kunder och personal samt komma bra överens med personer på alla nivåer. Du upprätthåller en positiv attityd till arbetet, delar gärna med dig av din expertis och sakkunskap till andra samt kan anpassa dig till olika människor och situationer.

Vi vill att du kan se hur avdelningar och funktioner samverkar och hur en fråga kan vara en del av ett större sammanhang. Då vi många gånger jobbar i en pressad miljö så kan du även i dessa situationer utnyttja tiden effektivt och produktivt. Vidare arbetar du på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och följer procedurer och policy.

Framför allt har du ett engagemang för organisationen och kan fokusera på kundbehov och kundtillfredsställelse!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 800 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

Chefsassistent, Medicinsk och geriatrisk klinik, Skellefteå

13 november 2024

Executive Assistant till Grant Thornton

Executive Assistant till Grant Thornton

6 november 2024