Chief Experience Officer (CXO)

Chief Experience Officer (CXO)

Arbetsbeskrivning

Om företaget
DOSPACE är ett coworkingbolag som finns för att skapa de bästa möjliga arbetsdagarna för alla sina medlemmar. Med stort fokus på fantastiska lokaler, community och service skapar vi attraktiva arbetsplatsupplevelser för att individer ska trivas och bolag ska utvecklas. DOSPACE har som företag har funnits sedan 2017 och har idag över 1000 medlemmar och är etablerade i Linköping, Norrköping, Jönköping och Gävle med 9 siter på centrala adresser. Företaget är på en rejäl tillväxtresa med mål att ha 20 siter i 9 städer inom några år. DOSPACE har i dagsläget 16 anställda och kulturen genomsyras av entreprenörskap, nyfikenhet, en stark gemenskap och glädje för det vi tillsammans bygger, kvalitetskänsla och en strävan att bli den ledande aktören på marknaden.

Dina arbetsuppgifter
En fantastisk kund- och medarbetarupplevelse är kärnan i DOSPACE affärsmodell och nu siktar DOSPACE på att förtydliga detta organisatoriskt genom att introducera rollen som CXO samt ett CX team.
Som CXO har du det övergripande ansvaret inom företaget för att skapa en sömlös och positiv kundupplevelse genom hela medlemsresan. Du ansvarar för att driva tillväxt i kundtillströmning, leder och utvecklar bolagets operativa verksamhet och produkterbjudande, alltid med målet att leverera en grymt bra arbetsplatsupplevelse.
Genom ett motiverande ledarskap i den operativa verksamheten verkar du för
medarbetarnas engagemang och säkerställer att de jobbar i rätt strategisk inriktning. Du spelar en central roll i att utveckla och genomföra strategier som driver kundnöjdhet och kundlojalitet samt i att bygga en stark företagskultur som präglas av gemenskap, inkludering och engagemang.

I rollen som CXO leder du ett team som idag består av 6 medarbetare. Du rapporterar till CEO, är en del av ledningsgruppen och arbetar tätt tillsammans med andra avdelningar och funktioner inom företaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ledarskap
? Leda och optimera företagets dagliga verksamhet, inklusive drift, personal, rutiner
och processer, för att säkerställa hög produktivitet, effektivitet och kundnöjdhet

? Leda och utveckla marknadsarbetet och genomföra marknadsstrategier och
kampanjer för att öka medvetenheten om företaget samt driva efterfrågan, inklusive
digital marknadsföring, event och PR

? Leda CX teamet och tillsammans med övriga roller i teamet utveckla och driva vår kundupplevelse och kunderbjudande

Kundupplevelse och marknadsföring/sälj
? Utveckla och implementera kundupplevelsestrategier som stödjer företagets
övergripande affärsmål. Detta inkluderar analys av kunddata och feedback
och använda denna information för att förbättra kundupplevelsen

? Utveckla bolagets varumärke och kommunikation externt samt att organisationen
inom företaget verkar i linje med varumärke och kommunikation

? Bygga och underhålla relationer med viktiga kunder och samarbeta med säljteamet för
att säkerställa en hög grad av kundnöjdhet

? Kontinuerligt utveckla och säkerställa att bolagets paketering av produkter och tjänster
möter marknadens behov
? Ansvara för marknadsbudget samt sätta prognos och jobba med nyckeltalsuppföljning för varumärke, marknadsföring och kommunikation


Din profil
Som CXO är du operativ verksamhetschef och du kommer att ha övergripande ansvar för vår dagliga drift och vara en nyckelspelare i vår organisation. Du kommer att leda och motivera vårt team för att uppnå våra mål och säkerställa en hög kvalitet på vår kundupplevelse.

Vi söker dig med erfarenhet från roller och företag som har hög kundcentricitet samt långlivade kundrelationer. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad med ett öga för både för den stora strategiska bilden samt för detaljerna som gör skillnaden. Du har en passion för att utveckla verksamheten och ta den till nya höjder genom att skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö

För att trivas och lyckas i rollen vill vi att du har:
• Strategisk höjd och förmåga att jobba med ”big picture” och en långsiktig plan i ett företag på tillväxtresa
• Framgångsrik erfarenhet av att driva operativ verksamhet affärsmannamässigt, där kundupplevelse genomsyrat ditt arbetssätt och levererat starka resultat.
• Förmåga att leda medarbetare på ett inspirerande och coachande sätt som driver organisationen mot att fokusera på kundupplevelse och resultat
• Bakgrund inom marknad/sälj och ett starkt track record utav att paketera, marknadsföra och sälja produkter och tjänster
• Exceptionell kommunikativ förmåga och talang i att skapa och bibehålla relationer.
• Möjlighet att resa till våra siter 2-3 gånger i månaden




Ansökningsförfarande
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, lena.johansson@skill.se alt 0708-52 32 36.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om du tycker tjänsten låter intressant.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024