OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stark spelare som vill vara med på en häftig utvecklingsresa där du får chansen att jobba med tech, innovation och människor över hela världen? Är du passionerad, framåt och älskar snabbväxande företag där allt är möjligt?
Då är vi arbetsplatsen för dig!
Vi söker nu en Chief Marketing Officer som vill arbeta både operativt och strategiskt med flera varumärken inom koncernen. Ditt uppdrag är att nå ut med vårt erbjudande till nya och befintliga kunder inom tolk- och bemanningsbranschen och samhället i stort. Från vår start 2015 har vi haft en kraftig tillväxt både i Sverige och i Norden. För att kunna ta nästa steg söker vi dig som vill vara med att nå nya framgångar i vår marknadsföring i och utanför Sverige!
Vårt första varumärke är DigitalTolk där vi är glada och stolta att kunna få vara med och göra skillnad i människors liv genom våra tjänster. DigitalTolk är företaget som vänt upp och ner på tolkvärlden på många sätt. Helt enkelt för att vi gillar att erbjuda kvalitet, smarta IT-lösningar både för våra tolkar, tolkanvändare och kunder. Vi är till exempel det enda företaget som har helautomatiserat bokningsprocessen för bästa matchning med ett inbyggt feedbacksystem för tolkar och kunder. Vi är övertygade om att lojalitet, kvalitet och leveranssäkerhet hänger ihop. Så om du vill anta denna utmaning att leda och utveckla vår försäljningsfunktion så kanske detta är ditt drömjobb!
I Addita använder vi samma SaaS-produkt som DigitalTolk dock applicerat på bemanningsbranschen. På Addita blir du en del av ett innovativt bolag som drivs av möjligheten att får vara med och förändra en traditionell bransch. Med hjälp av vår innovativa teknik kan vi erbjuda våra kunder en helt ny lösning med snabbare tillsättning, mindre administration och en träffsäkrare leverans. Eftersom vi växer kommer fler varumärken adderas efter hand.
Ansvarsområden
I rollen som CMO kommer du att vara viktig i arbetet med att bidra till vår fortsatta framgångsresa. Detta genom att ansvara för att definiera och leverera såväl marknadsföringsstrategin, som marknadsplan för vår fortsatta expansion. Den övergripande strategin gemensamt från DigitalTolk och Addita, lägger stort fokus på att driva försäljningstillväxt och kundlojalitet. Du kommer ha ett nära samarbete med ledningsgrupperna i flera bolag och ni kommer tillsammans att driva vår tillväxt gentemot alla de olika kundsegment vi verkar inom. Du kommer att rapportera till CEO och efterhand bygga upp ditt egna team. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden;
Planera och delta i DigitalTolks representation i offentliga sammanhang, inklusive att samordna interna och externa event.
Säkerställa genomförande och leverans inklusive innehåll på webbplatser och sociala medier med ”rätt ” content i respektive kanal.
Löpande proaktivt testa och därutifrån optimera val av kanaler, plattformar, innehåll/annonsmaterial och metoder.
Arbeta nära kollegor i ledningsgruppen kring strategifrågor, marknadsförings initiativ, budget och optimering.
Bygga upp ett mindre team och på sikt leda, coacha och utveckla teamet.
Vem vi söker
För att lyckas och trivas i rollen har du ett tydligt kundorienterat förhållningssätt och stark framåtanda med fokus på tillväxt. Som person är du handlingskraftig, relationsskapande, proaktiv samt en skicklig kommunikatör. Du behöver vara trygg i dig själv och din roll och ha modet att driva dina idéer. Du ska trivas med att båda jobba operativt och strategiskt, och snabbt kunna växla däremellan. Vi söker dig som är innovativ och vågar tänka stort samtidigt som du kan skapa magi med det du har tillgängligt både utifrån snabba leveranser och de ekonomiska medel som finns att tillgå. Vidare har du en analytisk förmåga där du underbygger dina beslut genom data.
Vi tror även att du är en inspirerande ledare som vet hur man skapar engagemang och gärna lyfter fram våra medarbetare i marknadsföringen. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska och även hålla presentationer på engelska för externa och interna intressenter i såväl Sverige som andra länder i Europa. Vidare tror vi att du trivs i en dynamisk och händelserik miljö, där du får möjlighet att påverka, fatta beslut och hitta kreativa vägar för att nå ut till våra nuvarande och framtida kunder! Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande;
Minst 5 års erfarenhet av strategisk marknadsföring, varav minst två års erfarenhet av att leda team.
Djupgående kunskaper och praktisk erfarenhet av att arbeta med olika marknadsföringskanaler, helst en blandning av både digitala och offline.
Erfarenhet av att utveckla marknadsföringsplaner, hantera budget, prognoser och följa upp ROI.
Erfarenhet av att driva projekt inom marknadsföring såsom kampanjer och att bygga långsiktig varumärkesmedvetenhet och leda och ansvara för olika marknadsförings-aktiviteter.
Erfarenhet från att ha arbetat i scale up-miljö är meriterande.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig att vara med i en expansiv fas i vår resa som också kommer innebära mycket utveckling. Du kommer även att få vara med i eventuella framtida förvärv. Vi växer i både Sverige och Norden och vi ser att denna roll kommer ha en viktig del i detta. Du kommer bli en del av ett engagerat team med utgångspunkt i Stockholm. Vi som jobbar på Digital Tolk är också glada och stolta att kunna få vara med och göra skillnad i våra kunders vardag genom de tjänster vi erbjuder.
Som företag har vi redan tagit emot flertalet utmärkelser och priser för vårt sätt att ta oss an en samhällsutmaning. Hösten 2021 blev vi utsedda till årets framtidsgasell av DI. Dessförinnan blev vi utnämnda som en av Sveriges 5 mest innovativa Startups, Business Challenge, pris som ett av ”Sveriges bästa företag” samt vinnare av Post- och Telestyrelsens innovationstävling ”Bäst i branschen”. Vill du vara med i nästa steg i vår spännande resa så tveka inte att söka redan idag!