Chief Marketing Officer (CMO) till Polygiene Group

Chief Marketing Officer (CMO) till Polygiene Group

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa Chief Marketing Officer (CMO) som vill lyfta Polygiene Groups globala varumärken till nya höjder och samtidigt bidra till en bättre miljö?

Här får du direkt påverka utvecklingen av ett snabbväxande, snabbfotat bolag med höga ambitioner och ett starkt hållbarhetsfokus. Vi söker nu en CMO som vill ta ett globalt helhetsansvar för marknadsavdelningen och leda ett internationellt team av engagerade specialister. Du kommer till Polygiene i ett otroligt spännande skede där varumärkesresan nu inleder en ny fas. Här får du samarbeta med våra kunders världsledande varumärken och leda ett härligt och engagerat gäng som verkar från olika länder. Vårt kontor ligger centralt i Malmö, ett stenkast från Malmö Centralstation. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com (http://www.polygiene.com/).

Om tjänsten:

Som CMO ska ditt och marknadsteamets arbete leda till starkt ökad konsumentkännedom om Polygiene. På resan leder och inspirerar du det internationella marknadsteamet och skapar tydliga målbilder. Polygiene har nyligen tagit fram en strategisk VM-plattform och en masterbrand vision efter det senaste uppköpet av UK-baserade Addmaster Ltd med varumärket Biomaster i portföljen och implementeringen av denna plattform blir ett fokusområde.

Du blir en nyckelspelare både inom organisationen och i ledningsgruppen med det övergripande ansvaret för varumärket, kommunikation, PR och marknadsföringskampanjer. Du ansvarar för att ta fram och följa upp de operativa, taktiska och strategiska planerna inom både press, PR och digital kommunikation. Du har ansvar för att sätta budget, mål, kommunikationsstrategi och analyser för att stärka varumärkets position samt för att leda det arbete som externa konsulter stöttar med. Teamet som du leder består av åtta personer där du också coachar den dagliga verksamheten av arbetet. Fyra av specialisterna arbetar på HQ med produktion, digitalt, event och övergripande projekt, PR etc. Övriga i teamet utgår lokalt från regionerna Americas, EMEA och APAC och har en streckad linje till CMO. Eftersom vi är ett globalt team så är internationella resor ett krav men basen blir vårt kontor i Malmö. Du ingår i Polygienes ledningsgrupp och rapporterar till VD, Ulrika Björk.

Om Polygiene

Våra mer än 200 globala premiumvarumärken använder co-branding i sin marknadsföring med varumärken inom kläder, skor, inredning. Som ett ingredient brand förser vi inte bara våra partners med teknologin utan tillhandahåller också ett omfattande marknadsföringsstöd. Tillsammans med våra partners ser vi till att effektivt kommunicera och bygga upp varumärket Polygiene. Att skapa efterfrågan bland konsumenterna innebär att vi behöver beskriva fördelarna med vår teknologi - luktkontroll och skydd mot virus och bakterier - och de positiva miljöeffekterna av minskat tvättbehov för Polygiene-behandlade produkter. Vi hjälper också till med marknadsföring och kommunikation i form av PR, utbildning av butiks- och säljpersonal, säljmaterial, evenemang, digitala säljkampanjer och sociala medier. Vi genomför regelbundet marknadsundersökningar i olika geografiska områden och konsumentkategorier för att fånga upp marknadstrender och för att bättre förstå konsumenternas behov och vad som driver deras produktval. Vi är 41 personer anställda i bolaget.

Din profil och nyckelkompetenser:

Först och främst tror vi att du gillar utmaningar där du verkligen får spänna bågen tillsammans med likasinnade. Du är en god kommunikatör och en inspirerande ledare och har erfarenhet av både strategisk och operativ varumärkesutveckling. Viktigt att du har god digital erfarenhet av SEO, social media och Google Adwords samt ett starkt affärssinne och drivs av att göra skillnad. Kanske har du varit på en liknande startup-resa, kanske är du marknadschef i en annan bransch, kanske är du skolad i något av storbolagens varumärkesskolor, eller så har du blivit redo för den här utmaningen på något helt annat sätt. Du har högskoleutbildning el. motsvarande och din erfarenhet som marknadschef är inom B2B- och B2C, gärna FMCG. Du har erfarenhet av att leda ett operativt marknadsteam, gärna i en internationell miljö.

Ansök

Ansök gärna snarast via länken, dock senast den 15/8 2021. Vi behandlar självklart din ansökan konfidentiellt. Om du har frågor ber vi dig att mejla eller ringa vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson, charlotte@insikta.se 070-6021911.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insikta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Liknande jobb


1 november 2024

E-Business Director

E-Business Director

1 november 2024

Marknads- och kommunikationschef

29 oktober 2024

28 oktober 2024